Renault a prezentat recent a doua generație a SUV-ului Captur. Este o evoluție reală a primului model păstrând linia generală, dar aducând un plus de dinamism prin ajustări discrete ale dimensiunilor exterioare și un plus de stil și tehnologie prin detalii locale atent studiate.
Modelul Renault Captur este în mod sigur cunoscut celor cât de cât interesați de fenomenul automobilistic. Vizual chiar și cei neinteresați îl cunosc deoarece este o mașină des întâlnită în traficul urban cotidian. Asta este o dovadă a succesului de care s-a bucurat de la lansarea din anul 2013 și până acum. Producătorul afirmă că a vândut 1,2 milioane de exemplare în tot acest interval, iar francezii au reușit să demonstreze mereu este loc de mai bine cu noua generație prezentată publicului. Aceasta aduce plusuri la toate capitolele unde designul reprezintă elementul care atrage atenția atunci când a fost prezentat prima dată publicului. Deși silueta generală te duce cu gândul la prima generație, se simte că lucrurile s-au schimbat. Mașina este mai atractivă prin aspectul general și detaliile locale. Are acum o lungime de 4.230 mm, practic o majorare cu 110 mm față de versiunea anterioară și un ampatament de 2.630 mm, însemnând un câștig de 20 mm pentru pasageri. Interpretarea bicoloră, cu baza caroseriei într-o anumită culoare și acoperișul diferit, se păstrează, însă stâlpul „C” câștigă mult în prestanță cu această nouă generație. Forma sa amintește de cea regăsită pe conceptul Symbioz prezentat în anul 2017.
Ornamentul cromat de la baza suprafeței laterale vitrate subliniază această linie, aducând un plus de eleganță care nu era prezentă pe modelul precedent. Un element dintr-o ligă superioară, ce etalează stil și tehnologie, este reprezentat de perechea de blocuri optice din spatele automobilului care atrag atenția prin puritatea lor având forma literei „C” și sunt dispuse sub linia haionului. Zona frontală utilizează tema casei de design Renault regăsită și pe modele Clio, Arkana sau Megane.
Interiorul este, la rândul său, o evoluție evidentă prin designul general și abordările locale. Noua generație Clio, cu registrele sale orizontale, reprezintă un punct de referință. A fost preluat și conceptul de Smart Cockpit. Motorizările pe benzină 1.0 Tce și 1.3 Tce oferă puteri cuprinse între 100 CP și 155 CP, iar motorizarea diesel Blue dCi de 1,5 litri dezvoltă 95 CP sau 115 CP în varianta sa mai puternică. Captur poate să fie echipat cu o cutie manuală în cinci sau şase trepte la care se adaugă și o transmisie automată cu dublu ambreiaj în șapte trepte. Însă vedeta ofertei este versiunea hibridă reprezentată de propulsorul E-TECH pe benzină, de 1,6 litri, pus în tandem cu două motoare electrice, iar bateria oferită în acest pachet tehnologic este una de 9,8 kWh.
O precizare referitoare la autonomie arată că prin oraș vă puteți deplasa exclusiv în modul electric pe o distanță de 65 km (WLTP), suficienți pentru activitățile cotidiene desfășurate.
Testele pe care colegii de la revista noastră urmează să le facă cu noua generație a modelului Renault Captur o să completeze datele despre această nouă prezență în peisajul SUV-urilor destinate traficului urban.
Gabriel MANOLE