Nissan I2V: Atoatevăzătorul

0
109

Cum ar fi ca într-o intersecție supraaglomerată dintr-un oraș să aveți o imagine generală de ansamblu, chiar și după clădirile din jurul acesteia. Nu de alta, dar așa poate găsiți un „traseu de fugă” și să evitați aglomerația sau vreo surpriză neplăcută de după colț, de exemplu.

Cei de la Nissan spun că acest fapt este cât se poate de plauzibil dacă se ia în considerare noua lor tehnologie Invisible-to-Visible (I2V) care îi ajută pe șoferi să „vadă invizibilul” prin combinarea lumii reale și virtuale.
Pe scurt, tehnologia oferă șoferilor informații furnizate de senzorii interni și externi ai autovehiculului pe care le combină cu date din cloud. Acest lucru permite sistemului nu doar să urmărească împrejurimile imediate ale vehiculului, dar și să anticipeze ceea ce urmează și chiar să arate ce se află în spatele unei clădiri sau după colț.

De fapt I2V are la bază tehnologia Nissan Omni-Sensing, care acționează ca un hub ce colectează date în timp real din mediul de trafic și din împrejurimile și interiorul vehiculului. Apoi tehnologia Nissan SAM (Mobility Autonomous Seamless Autonomous) analizează mediul rutier prin informații relevante în timp real, iar sistemul de asistență semiautonom ProPILOT pentru șofer oferă informații despre împrejurimile automobilului.
Adică spațiul de 360 ​​de grade din jurul mașinii este „cartografiat” și astfel sunt obținute informații cum ar fi starea drumurilor și a intersecțiilor, vizibilitatea, semnele de circulație sau pietonii din apropiere. De asemenea, poate monitoriza persoanele din interiorul vehiculului prin utilizarea senzorilor din cabină încercând să anticipeze când au nevoie de asistență pentru găsirea unei adrese sau de o pauză de cafea.

De asemenea, I2V poate conecta șoferul și pasagerii la oamenii din lumea virtuală Metaverse. Așa se face că familia, prietenii sau alți cunoscuți pot să apară în interiorul mașinii ca avatare tridimensionale, în realitate augmentată, ca să stați la taclale sau să oferiți ori să beneficiați de asistență.
Mai mult, dacă vă aflați în timpul conducerii autonome I2V poate face timpul petrecut în mașină să fie mai confortabil și mai plăcut. De exemplu, dacă afară plouă peisajul unei zile însorite poate fi proiectat în interiorul vehiculului. Iar atunci când vizitați un loc nou sistemul poate căuta în Metaverse un ghid local care poate comunica în timp real cu persoanele din vehicul. Informațiile furnizate de ghid pot fi colectate cu Omni-Sensing și stocate în cloud, astfel încât alții care vizitează aceeași zonă să poată accesa îndrumările utile. În timpul conducerii manuale, I2V oferă informații de la Omni-Sensing ca o suprapunere în câmpul de vedere al șoferului. Informațiile ajută șoferii să evalueze și să se pregătească pentru curbele cu vizibilitate redusă, condițiile dificile ale suprafeței de rulare sau traficul rutier aglomerat.
De asemenea, șoferul poate solicita un „șofer profesionist” de la Metaverse pentru a obține instrucțiuni personale în timp real. Șoferul profesionist apare ca avatar proiectat sau ca o mașină de urmărire virtuală în câmpul vizual al șoferului pentru indicarea celei mai bune rute de urmat sau mod de conducere.

Text: Radu BUHĂNIŢĂ / Foto: NISSAN

Articolul precedentInterviu: Viorel Burcea – Revoluție pe roți
Articolul următorPeugeot 2008: Ofensiva „Leului”
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu + 3 =