Citroen 19_19: Fără limite

0
158

Așa pare să fie imaginația celor de la Citroen care, dorind să marcheze 100 de ani de existență, au dezvoltat conceptul 19_19, un vehicul 100% electric și autonom care impresionează din toate punctele de vedere.

O paralelă între Citroen Rosalie (1933) și conceptul 19_19, o dovadă că legătura cu trecutul este importantă pentru francezi chiar și în cazul unui concept foarte avangardist.

Sarcina francezilor nu a fost una ușoară dacă ținem cont de palmaresul creațiilor din curtea proprie. Inovația a fost o caracteristică de bază a mărcii, iar acest lucru a făcut ca multe dintre automobilele propuse să fie avangardiste comparativ cu ce punea concurența la bătaie.

Prin garda înaltă, 19_19 se încadrează cumva și la categoria SUV, însă, silueta sa este una de tip monovolum, o formă care asigură o eficientizare maximă a spațiului interior.

În plus, mașinile erau  gândite altfel încât să te surprindă cu personalitatea lor. Creațiile acestora au uimit prin designul exterior sau imaginea de multe ori futuristă a interioarelor. Când mă gândesc, de exemplu, la interiorul unui CX din 1980 nu am cum să rămân indiferent față de această marcă ce a uimit de multe ori audiența prin îndrăzneala sa. Prin urmare, nu mă miră că a reușit să repete isprava și cu acest concept, intitulat 19_19, nume care face trimitere la anul 1919, momentul de debut al francezilor.

Conceptul se înscrie într-un volum de 4.655 mm lungime, 2.240 mm lățime și 1.600 mm înălțime.

Este o viziune care ne prezintă un viitor în care călătoria este un moment relaxant, ocupanții vehiculului beneficiind de un confort deosebit. Asta explică și faptul că habitaclul este inspirat din lumea amenajărilor interioare sau a designul de interior regăsit în lumea aeronautică sau a iahturilor, în materie de compoziție și finisaje. Puritatea generală a conceptului este evidentă. Exteriorul este, practic, o capsulă care plutește față de sol cu ajutorul unor roți impresionante, dispuse perimetral ce au 913 mm diametru. Acestea în sine sunt niște elemente importante prin rezolvarea independentă de corpul vehiculului din punct de vedere volumetric. Soluția anvelopei care se continuă vizual spre interiorul jantei este o altă reușită a echipei de design. Lateralul surprinde frumos prin jocul negru/albastru și latura dinamică dată de această abordare.

Inteligența artificială este și ea prezentă. De exemplu, asistentul personal de la bord poate înțelege și răspunde la fraze care conțin mai multe întrebări, asemenea unui om. În plus, este și poliglot deoarece „știe” aproximativ 40 de limbi.

O surpriză o reprezintă portierele care, asemenea unor ecrane, afișează mesaje către exterior. Dacă cei care stau pe locurile din față pot să fie văzuți din exterior, pentru cei care stau pe canapeaua din spate, discreția este asigurată printr-un filtru vizual ce limitează vederea spre aceștia. Toată tehnologia acestui model, marcată vizual prin negru mat sau lucios, nu este ascunsă privirii. Poate să fie văzută prin diverse zone translucide ale caroseriei. Privit din față sau din spate 19_19, atrage atenția prin rezolvarea blocurilor optice. Acestea sunt similare și dau o notă foarte elegantă prin  puritatea afișată, două linii subțiri trasate parcă cu un instrument grafic. La modul general preiau tema ultimelor concepte prezentate de francezi. Referitor la posibilitățile de deplasare, grija pentru stațiile de încărcare pare să nu mai fie justificată. Spun asta deoarece autonomia este liniștitoare dacă ținem cont de cei 800 km de care ne asigură producătorul că este capabil pachetul tehnologic propus.

Conceptul este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă. Acestea furnizează 340 kW (456 CP) și un cuplu de 800 Nm. La o stație de încărcare rapidă, dacă încă sunteți pe fugă după „consumarea” celor 800 km disponibili, puteți să încărcați acumulatorii pentru încă 600 km în doar 20 de minute. Acestă valoare a autonomiei ne comunică, la rândul ei, că 19_19 este destinat călătoriilor pe distanțe mari, un fapt ce a determinat și atenția sporită pentru un confort cât mai bun. Specialiștii francezi au ținut și aici să adauge o tușă personală a mărcii Citroen prin utilizarea unei suspensii hidraulice inovatoare. Tot o „notă” franceză este drapelul Franței transpus prin intermediul a trei dungi pe pragul conceptului în zona adiacentă roților din spate.

Gabriel MANOLE

 

 

Articolul precedentSkoda Vision iV: Diamant Electrificat
Articolul următorINTERVIU: Dani Oțil – „Am învățat să conduc pe tractorul bunicului meu”
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 3 = sase