Skoda Vision iV: Diamant Electrificat

0
95

Vision iV este desemnat de cehi să ne prezinte prima mașină concepută de Skoda pe platforma MEB,  dezvoltată de grupul Volkswagen pentru toate mașinile sale electrice. O primă prezentare a modelului este făcută prin intermediul unor schițe, mașina urmând să fie arătată publicului, luna aceasta, la salonul auto de la Geneva.

Skoda este una dintre mărcile care fac o figură foarte frumosă de mult timp. Marca cehă a reușit să se desprindă complet de aura unei mărci care a avut neșansa să cadă pradă efectelor celui de-Al Doilea Război Mondial prin ajungerea sa sub tutela economiei socialiste. Chiar și în această situație, cehii au reușit să dezvolte mașini de la zero datorită experienței de care se bucurau.

Prin urmare, revenirea acestora sub lumina reflectoarelor, în rândul lumii bune auto, nu este o întâmplare sau un lucru nemeritat. În prezent au o linie de modele foarte bine creionată. Acestea prezintă o unitate de imagine de invidiat. În cadrul designului, elementul central al sursei lor de inspirație pentru modelele în curs este aspectul și structura diamantului. Se regăsește asta în modul în care sunt intersectate suprafețele caroseriei sau geometria blocurilor optice.

În cazul de față, exercițiul de stil prefigurează un crossover-coupe cu patru portiere care transmite prin detalii faptul că sub capotă nu mai există un „ronțăitor” de combustibili fosili. Avem în față un „diamant” pur electrificat. Designul este foarte curat, pe suprafața sa nu mai există mânere pentru portiere sau oglinzi retrovizoare. Dacă în urmă cu două generații designul Skoda era mai cuminte, acum caroseria este sculpturală și abundă în detalii dinamice. În balanța generală roțile de 22 inci impresionează prin dimensiuni, comparativ cu silueta conceptului în care acoperișul este un arc curat fără „accidente”. În zonele frontale și posterioară abordarea este angulară, face trimiteri directe la suprafețele unui diamant, tema care pe acest concept este dusă mai departe și mai agresiv, comparativ cu modelele aflate în producție. Tot în zona din față apare un element nou de design sub forma unei „lame” luminoase care străbate calandrul unind cele două blocuri optice. Cehii afirmă că acesta o să fie preluat pe toate mașinile lor electrice, care până în anul 2022 ar trebui să treacă de zece modele.

Trebuie să recunoaștem că ambițiile lor sunt impresionante, însă, susținute de tot ce au realizat până în prezent. Revenind la concept, și zona din spate este inspirat trasată. Întâlnim intersecții angulare, stopurile cu semnătură „C” deja specifică modelelor Skoda și numele companiei dispus cu litere luminoase pe suprafața capacului de la portbagaj. Văzută la semafor noaptea, Skoda Vision iV sigur ar atrage multe priviri. Schița interiorului ne prezintă un automobil cu pretenții premium prin spațiul generos pe care îl etalează și detaliile planșei de bord. Aceasta ne atrage atenția prin structura sa pe două niveluri, display-ul care pare să plutească deasupra sa și volanul cu două spițe care acum, în locul logo-ului mărcii, are dispus numele „Skoda” asemenea semnăturii din spatele automobilului.

Text : Gabriel MANOLE / Foto: SKODA

Articolul precedentTEST: BMW 530d xDrive Touring – Aer burghez
Articolul următorCitroen 19_19: Fără limite
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 5 = douazeci