Peugeot 301 este destinat acelor țări în care condițiile de drum sunt dificile, climatul extrem (fierbinte sau foarte rece, uscat ori umed), iar spațiul interior și capacitatea de încărcare mari sunt necesități pentru clienți. Cu alte cuvinte, 301, cu design inspirat din cel al modelelor Peugeot 208 și 508, are ca țintă piețele emergente, printre care și România.
Trenul de rulare al noului model a fost dezvoltat special pentru exploatarea în condiții dure, asigurând rezistență în timp, dar și confort, iar sistemul de climatizare a fost supradimensionat, pentru o răcire eficientă în zonele calde sau încălzire puternică, în cele reci (rămâne de văzut ce se va alege pentru România!). Spațiul din habitaclu și volumul portbagajului generoase au constituit obiective majore pentru proiectanți, ele fiind fiind atinse grație lungimii de 4,44 metri și ampatamentului de 2,65 metri ale mașinii. Capacitatea portbagajului este de 640 litri.
Pentru motorizarea lui Peugeot 301 au fost alese motorul pe benzină 1.6 VTi 115 CP și dieselul 1.6 Hdi 112 CP, cuplate la transmisii manuale.
Peugeot 301 va fi pus în vânzare în noiembrie 2012, în Turcia, Europa Centrală și de Est, Rusia, Ucraina, Grecia, Magreb, Orientul Mijlociu și China. Va fi disponibil, de asemenea, în câteva țări africane și pe anumite piețe din America Latină.