Volkswagen ID.3 – Electrificare

0
123

Volkswagen consideră modelul ID.3 la fel de important precum Golf sau Beetle. Este un moment de cotitură pentru marca germană, iar ID.3 marchează începutul noii etape pentru electrificarea gamei de modele.

ID.3 este primul membru din noua familie de modele electrice ce vor fi produse de marca germană. Noul model compact cu motor electric este foarte important pentru VW, iar compania a pregătit lansarea timp de multe luni.
Cu o campanie de teasing începută cu mult înainte de lansarea modelului, reclame TV cu mașina camuflată și devansarea rezervării online a mașinii, Volkswagen a abordat acest eveniment, important în istoria mărcii, ca pe concertul unui rock star. Și dovedește, astfel, că are mare încredere în acest nou model electric.
ID.3 este extrem de important pentru producătorul german,  am putea spune că are chiar însemnătate istorică, deoarece vrea să facă din acesta un nou Golf al erei electrizate.
Nemții au desfășurat o amplă campanie de promovare, ID.3 fiind vedeta unor spoturi de televiziune în versiunea de preserie camuflată. Scopul a fost angrenarea și stârnirea interesului pentru potențialii clienți. Aceștia au putut să își rezerve mașina online, pe site-ul Volkswagen, contra sumei de 1.000 euro. În România au fost disponibile 450 de unități ale unei versiuni speciale, denumită ID.3 1st. Toate aceste exemplare au fost deja rezervate, dar există o listă de așteptare pentru cine mai dorește să se înscrie pentru achiziția unui exemplar Volkswagen ID.3.
Cu mai mult de o lună înainte de prezentarea oficială care a avut loc la Salonul de la Frankfurt, într-o hală ascunsă în inima uzinei Volkswagen din Wolfsburg, am putut vedea pentru prima dată un Volkswagen ID.3 în realitate.
Este primul model ce poartă noua siglă a mărcii, reinterpretată în versiune 2D, parte din noua identitate a mărcii germane. Este o siglă mai simplă și mai elegantă față de actuala versiune tridimensională.
ID.3 abordează un stil futurist, dar cumva îmblânzit pentru a se integra mai bine printre actualele mașini cu motor termic. Cu proporții de Golf ușor înălțat, arată ca un automobil „normal”. Volkswagen nu a folosit artificii exagerate pentru a scoate în evidență latura electrică, cu câteva excepții. Nu există grilă pentru radiator, farurile inteligente LED IQ Light te urmăresc când te apropii de mașină, dând senzația că aceasta te privește, iar în partea frontală există o semnătură luminoasă cu tentă albastră ce leagă ambele blocuri optice.

Volkswagen ID.3 are 4.261 mm lungime, 1.809 mm lățime și 1.552 mm înălțime. Ampatamentul modelului electric este de 2.765 mm. ID.3 poate fi echipat cu jante de 18, 19 sau 20 inci.
Ca termen de comparație, un Volkswagen Golf VII are 4.258 mm lungime, 1.790 mm lățime, 1.492 mm înălțime și un ampatament de 2.620 mm.
ID.3 este primul model Volkswagen ce folosește noua platformă MEB, special dezvoltată pentru modelele electrice. Motorul electric este amplasat pe puntea spate, ceea ce face din ID.3 un model cu propulsie. Setul de baterii este așezat complet plat sub podeaua mașinii, iar platforma MEB permite utilizarea a trei tipuri de baterii. Astfel, noul Volkswagen va fi disponibil în trei versiuni în ceea ce privește capacitatea bateriei: cea mai mare va avea o capacitate netă de 77 kWh, cea medie (disponibilă la lansare) va avea 58 kWh, iar cea mică va avea o capacitate de 45 kWh.
În funcție de bateria aleasă, autonomia va varia, în ciclu WLTP, între 330 și 550 km. ID.3 dispune de un încărcător onboard cu capacitate mare ce permite alimentarea la prize rapide (de până la 100 kW). Cu ajutorul unei stații de încărcare de putere mare CC, VW ID.3 poate primi o autonomie de 260 km în 30 minute, iar de la o stație de alimentare AC standard, cele mai răspândite, mașina poate alimenta cu maxim 11 kWh.
În ceea ce privește ­puterea motorului electric ce acțio­nează puntea spate, acesta va fi disponibil în două variante: 150 CP (110 kW) sau 204 CP (150 kW). Cuplul furnizat este de 310 Nm, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 160 km/h. Un detaliu remarcat la prezentarea modelului: frânele pe față vor fi discuri ventilate, în timp ce pe puntea motoare spate producătorul a preferat soluția frânelor cu tambur.
Versiunea de lansare Volks­wagen ID.3 1st are un preț de pornire situat sub 40.000 euro și folosește bateria de 58 kWh pentru o autonomie de 420 km (măsurată în ciclul WLTP). Producția versiunii de lansare 1st va fi limitată la 30.000 unități, iar clienții vor primi un an sau 2.000 kWh de electricitate gratis. Patru culori de caroserie vor fi disponibile pentru ID.3 1st, iar interioarele sunt personalizabile, inclusiv culoarea volanului. Pentru clienții care și-au rezervat un exemplar, primele modele Volkswagen ID.3 1st vor fi livrate în vara anului 2020.

Text: Dragoș Băltățeanu / Foto: VW

Articolul precedentMașini legendare, de pe peliculă, pe străzile din România
Articolul următorMașinile cu volan pe dreapta. Ce se întâmplă cu ele în cazul unui Brexit
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 + = doisprezece