Audi e-tron Sportback: „Viitorul este electric”

0
106

Acesta este obiectivul pe care Audi l-a adoptat ca strategie de dezvoltare și, dedicat acestui crez, prezintă cel de-al doilea său model cu propulsie exclusiv electrică. Audi e-tron Sportback este un SUV-coupe de clasă mare, echipat cu cele mai noi tehnologii și capabil să parcurgă peste 400 km cu o singură încărcare.

Pentru a reuși să lanseze pe piață un model SUV-coupe de serie, cu motor termic, celor de la Audi le-a luat mai mult timp decât principalilor lor concurenți, BMW și Mercedes. Au compensat, însă, atunci când moda mașinilor electrice a luat avânt. Și-au orientat planurile de dezvoltare către autovehiculele crossover cu zero emisii şi au câștigat prim-plan-ul, fiind astăzi liderul nișei, cu SUV-ul electric Audi e-tron. Recent, Audi a prezentat și versiunea coupe, e-tron Sportback.

Noul model combină spațiul generos al unui SUV de clasă mare, cu imaginea sportivă a unui coupe cu patru uși. Într-adevăr, Audi e-tron Sportback este o apariție, ce atrage priviri admirative  cu silueta sa ce aduce, oarecum, cu cea a lui A7 și cu farurile Digital Matrix LED, o premieră mondială, cu semnătură luminoasă captivantă. Noul crossover are 4.900 mm lungime, 1.940 mm lățime și 1.590 mm înălțime. Ampatamentul măsoară 2.930 mm, iar capacitatea portabagajului este de 555 litri. La acesta se adaugă un spațiu de depozitare, de 60 litri, sub capota față, ce conține trusa de scule și cablul de conectare a mașinii la portul de încărcare. Dacă se pliază scaunele din spate, volumul portbagajului ajunge la 1.655 litri. În concluzie, o mașină mare, astfel că cine dorește un SUV electric Audi de clasă compactă trebuie să aștepte anul 2021, când va fi lansat Q4.

Cu un preț de bază de 71.350 euro, în Germania (la noi nu a fost anunțat, încă), este evident că Audi e-tron Sportback nu este pentru oricine. Prețul ridicat se vede în înalta calitate a finisării interioare și în echipamentele digitale de ultimă generație. Audi Virtual Cockpit, adică panoul digital al indicatoarelor de bord, color, cu rezoluție 1.920×720 pixeli și diagonală de 12,3 inci, este în dotare standard, la fel ca și interfața MMI, ce oferă două ecrane tactile. Cel de deasupra, de 12,1 inci, este interfața de control pentru sistemul multimedia, navigație, telefon și setările de bază ale mașinii, iar cel inferior, de 8,6 inci, este dedicat editării de texte, reglării climatizării și a funcțiilor de confort. Ambele ecrane emit un sunet și un impuls tactil atunci când a fost selectată o opțiune.
Audi e-tron Sportback este disponibil în două variante, ambele cu tracțiune integrală quattro, datorită celor două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. 50 quattro are o putere cumulată de 230 kW (313 CP) și cuplu de 540 Nm, Acumulatorii au capacitatea de 71 kWh (64,7 kWh utilizabili), ce asigură o autonomie de 347 km, conform ciclului de testare WLTP. Această versiune realizează repriza 0-100 km/h în 6,8 secunde și are viteza maximă limitată la 190 km/h. Versiunea de vârf, 55 quattro, dezvoltă un total de 265 kW (360 CP) și 561 Nm, are baterii de 95 kWh (86,5 kWh net) și autonomie de 446 km (WLTP). Pentru sprintul 0-100 km/h îi trebuie 6,6 secunde și are viteza maximă limitată la 200 km/h. 55 quattro are și o setare tip boost, activă pentru opt secunde, când puterea se majorează la 408 CP, iar cuplul, la 664 Nm, fapt ce reduce la 5,7 secunde timpul pentru 0-100 km/h.
Audi e-tron Sportback poate fi, deja, comandat, iar primele exemplare vor ajunge la clienți în primăvara acestui an.

Florin Necula / Foto: Audi

Articolul precedentItalia – Dolce far niente
Articolul următorTEST: Honda CR-V Hybrid – Simbioză perfectă
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 + unu =