După șase ani de carieră, actuala Toyota Auris își va ceda locul unei noi generații, ce va avea ca vârf de lance o versiune hibrid. A doua generație a compactei japoneze nu diferă foarte mult de predecesoarea sa, având același ampatament de 2,60 metri, lungimea majorată cu trei cenimetri, până la 4,26 m, aceeași lățime (1,76 m), dar înălțime redusă cu 5,5 centimetri (1,46 m). Cu aceste proporții, dar și cu linia laterală mai dinamică și partea frontală „agresivă”, asemănătoare cu cea a Toyota Avensis, dar amintind și de cea a principalului concurent (Honda Civic), noul Auris a câștigat mult la capitolul impresie vizuală. E drept, din acest punct de vedere, noul model ar putea fi tras înapoi puțin de spatele cu un design oarecum amestecat.
Ergonomia habitaclului a fost îmbunătățită și s-a renunțat la consola centrală convențională a vechiului Auris, pentru una ce aduce foarte mult cu cea a hibridului Prius. Cei care au mai călătorit cu Auris se vor bucura să afle că noul model oferă un spațiu mai generos decât prima generație, principalii beneficiari fiind ocupanții locurilor spate. Portbagajul are capacitatea de 360 litri (+10 l), la variantele cu motoare termice, și de 280 litri, la hibrid.
Gama de motorizări cuprinde două „benzine”, 1,33 litri 99 CP și 1.6 132 CP, și două dieseluri, 1.4 D-4D 90 CP și 2.0 D-4D 126 CP. Acestora li se adaugă o versiune hibrid, cu propulsor pe benzină de 1,8 litri și motor electric de 60 kW, sistemul dezvoltând o putere totală de 136 CP. Această variantă are un demaraj 0-100 km/h în 10,9 secunde, viteză maximă de 180 km/h și poate rula în regim exclusiv electric (zero emisii) până la doi kilometri, cu o viteză de maximum 50 km/h.