Mai mare, mai puternic, mai ecologic

0
110

În forma sa cea mai recentă, SUV-ul de clasă mare Hyundai Santa Fe a fost redesenat atât la interior, cât și la exterior, fiind dotat cu tehnologii inteligente și motoare îmbunătățite, cu eficiență sporită. Mai lung, mai lat, dar mai puțin înalt decât predecesorul său, cu același ampatament, de 2.700 mm, noul Santa Fe, ce va înlocui și modelul Hyundai Veracruz, are o personalitate de SUV mai accentuată, cu un design mai masculin, mai agresiv, dar, indiscutabil, inspirat de gusturile americanilor. Profilul autovehicului este subliniat de jantele din aliaj cu finisaj cromat închis la culoare, ce pot avea diametrul între 17 și 19 inci, depinzând de versiune.

Interiorul este finisat atent și cu materiale de calitate, iar șoferul este ajutat de câteva sisteme electronice foarte folositoare, cum ar fi cel de asistență la parcare și tempomatul controlat prin radar, adaptabil la condițiile de trafic. Deși ampatamentul a rămas neschimbat, designerii de interior ai Hyundai au reușit să găsească soluțiile pentru majorarea spațiului pentru genunchi, cu 38 mm în față și cu 45 mm în spate. Portbagajul are 534 litri și poate fi extins prin rabaterea celui de-al doilea rând de scaune.

Sistemele de propulsie pentru piața europeană constau în doua variante de motorizare diesel și una pe benzină, dezvoltând puteri cuprinse între 150 și 200 CP. Fiecare motor combină puterea și eficiența îmbunătățită, având cele mai mici valori ale emisiilor din segment. Motorul diesel R VGT (turbină cu geometrie variabilă) de 2,0 litri furnizează 150 CP și un cuplu maxim de 382 Nm/2.000 rpm, cu emisii de doar 155 g/km, respectând astfel normele de poluare Euro 6. Al doilea motor pe motorină, de 2,2 litri, 200 CP și 431 Nm/2.000 rpm, este cel mai „curat” diesel din segment, cu emisii de CO2 de numai 145 g/km (în modul 2 WD, cu transmisie manuală). Motorul cu injecție directă de benzină 2.4 GDI are o putere de 193 CP, cuplu maxim de 245 Nm/4.250 rpm și emisii de CO2 de 197 g/km. Propulsoarele cu cilindreele mai mari vor fi disponibile atât cu transmisie manuală în 6+1 trepte, cât și cu cutie de viteze automată, tot cu 6+1 raporturi. Unica opțiune pentru versiunea 2.0 R VGT va fi transmisia manuală.

Tracțiunea se face în mod normal pe puntea față, dar procesul este controlat automat și este adaptabil la starea și tipul căii de rulare, astfel că fluxul de putere poate fi transmis în proporție de până la 50% și către axul spate, în funcție de necesități. Suspensia spate autoreglabilă păstrează garda la sol constantă indiferent de gradul de încărcare a automobilului, confortul pasagerilor nefiind afectat. Sistemele ABS, ESP, VSM (controlul stabilității autovehiculului), DBC (asistență la coborârea pantelor) și HAC (asistență la urcarea rampelor) sunt dotări de serie.

Prin păstrarea denumirii Santa Fe, deși, la un moment dat, s-a vorbit de „ix45”, Hyundai a decis să nu riște, modelul fiind unul de real succes. De la debutul său pe piață, în anul 2000, Santa Fe a fost comercializat în aproximativ 2,56 milioane de exemplare, dintre care 350.000 unități în Europa. Hyundai speră că noul model, ce va fi disponibil și în versiunea cu ampatament mărit Grand Santa Fe, cu șapte locuri, va contribui la evoluția înregistrată de marca sud-coreeană în clasa SUV și estimează că va obține, în primul an, peste 5% cotă de piață în Europa pe segmentul său.

Noul Hyundai Santa Fe beneficiază de pachetul de întreținere Five Year Triple Care – cinci ani garanție integrală, fără limită de kilometri, cinci ani asistență rutieră și cinci ani verificări tehnice periodice gratuite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 2 = unu