O nouă problemă! Prețul petrolului american s-a prăbușit. Care este situația în România

0
104

Criza provocată de pandemia de COVID-19 își arată tot mai mult colții. Pentru prima oară în istorie prețul petrolului american a scăzut mult sub zero. Au fost moment în care a ajuns chiar la minus 35 de dolari per baril după o cădere de 305%.

Prețul petrolului american a scăzut puternic și pentru prima oară în istorie a ajuns sub 0. Ziua de luni a fost teribilă. A început cu un minim de 0.10 dolari pentru un baril și a ajuns chiar la minus 37,63 dolari per baril. Ziua de luni a adus o scădere a prețului de peste 98%. Ca să vă faceți o ideea cât mai clară, prețul obișnuit al barilului de petrol era acum două luni între 60 și 70 de dolari. La un moment dat ajunsese la 145 de dolari.

Ce se întâmplă? Nu este un secret pentru nimeni că pandemia de COVID-19 a scăzut foarte mult consumul, iar producătorii de combustibil au rămas fără spațiu de stocare. Costurile pentru oprirea și repornirea capacităților de producție sunt foarte mari, așa că cei care au petrol preferă să vândă în pagubă, pentru că așa diminuează pierderile. Cel puțin deocamdată…

Președintele Donald Trump a anunțat că Statele Unite vor profita de acest preț scăzut și vor cumpăra 75 de milioane de barili pentru rezerva strategică a țării. La 17 aprilie, aceasta conținea 635 de milioane de barili, iar limita autorizată este de 713,5 milioane de barili. Se discută să se ajungă la capacitatea maximă de 727 de milioane de barili. Ţiţeiul este destinat situaţiilor de urgenţă, ca în 1991 în momentul operaţiunii „Furtuna Deşertului” după invazia Kuweitului de către Irak, în 2005 după uraganul Katrina sau în 2011 în cursul revoltei populare din Libia.

Cum este afectată România de „criza petrolului american”

Prețul mic al petrolului este un semn prost pentru economia globală. Pe termen scurt, România nu este afectată. Pe plan local nu producem suficient pentru a satisface necesitățile interne așa că mare parte din țițeiul pe care îl folosim îl importăm. Sondele din România lucrează în acest moment la capacitate maximă.

„Pe piața românească, România este, încă, importator net de petrol, compania românească OMV Petrom este integrată și producția de țiței, deci practic ei sunt cei care produc țițeiul, în jur de 4 milioane de barili pe an, consumul României în ani normali este de 10-11 milioane de barili, deci avem un import de petrol. Putem să spunem că avem, ca să zicem așa, un oarecare noroc în momentul de față că rafinăria de la Petromidia este într-o revizie tehnică de o lună și jumătate și se consumă din producția internă foarte mult petrol.
Deci nu am oprit sondele ca să avem această problemă cum au americanii. De asemenea, acum se poate vedea și de ce acea ordonanță pe care am adoptat-o acum o săptămână cu privire la posibilitatea vânzării pe piață a carburanților fără adaosul acela de biocarburant ne poate ajuta în acest moment pentru că era foarte complicat să aducem din import biocarburantul cu care se aditivează benzina și trebuia să rămână în depozite, acum putem debloca aceste depozite”, a declarat Virgil Popescu la Digi 24.

Ministrul Economiei speră că această situație nu va dura prea mult și a explicat cum poate fi afectată țara noastră și cu cât a scăzut consumul în România.

„Este un semn pentru economia globală că în America ajunge să se vândă petrolul la un preț negativ, practic «luați-l ca să mă scăpați de el pentru că nu mai am unde să îl pun», flota de transport este plină, conductele sunt pline, este un semn că se produce pe stoc, iar producția pe stoc nu este un lucru bun.
Va scădea prețul țițeiului de import, asta va face o reducere la pompă, dar consumul în România de carburant a scăzut deja cam cu 30%. Evident, este clar că și necesarul de import este mai mic decât în lunile normale, dar asta nu înseamnă că prețul la pompă nu va trebui să scadă dacă prețul petrolului se va duce în jos sub această cotație de 25 de dolari pe baril. Repet, pentru mine, din punct de vedere al Ministerului Economiei, nu este un lucru neapărat bun pentru economie că prețul scade, scade, scade pentru că asta îmi demonstrează că nu este consum pe piață, nu există consum în Europa, nu există consum în lume și asta înseamnă că economia nu merge”, a spus Virgil Popescu la Digi24.

http://www.autotestmagazin.ro/industria-auto-europeana-incotro/

 

http://www.autotestmagazin.ro/scadere-a-achizitiei-de-automobile-la-nivel-european/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 × patru =