BMW i4: Standardul electric

0
69

Cu primul model pur electric pentru clasa medie premium, i4 Concept, BMW transferă particularităţile tradiţionale ale mărcii în era mobilităţii fără emisii. A cincea generaţie BMW eDrive va fi introdusă în premieră la BMW iX3, în 2020, şi va fi utilizată şi la BMW iNEXT şi BMW i4 de serie, în 2021.

Primul model pur electric al BMW Group din clasa medie premium, catalogat pentru moment drept concept, dar, în fapt, o versiune de preserie, combină mobilitatea fără emisii cu dinamica, designul sportiv şi elegant, calitatea premium, confortul oferit de un spaţiu generos şi funcţionalitatea unui Gran Coupé cu patru uşi. Prototipul este bazat pe a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive, pentru care BMW iX3, a cărui producție începe în acest an, va fi un pionier, urmat de BMW iNEXT şi BMW i4 de serie, în 2021. Motorul electric dezvoltat pentru BMW i4 livrează o putere maximă de aproximativ 390 kW/530 CP, atingând nivelul unui propulsor termic V8 de la modelele BMW actuale.

Livrarea spontană a puterii îi oferă lui BMW i4 caracteristici de performanţă remarcabile şi eficienţă foarte ridicată. Setul de acumulatori de înaltă tensiune, nou conceput de BMW, este caracterizat de un design foarte plat şi de densitate energetică optimizată. Cu o masă de aproximativ 550 de kilograme, are o capacitate energetică de 80 kWh. Aceasta oferă BMW i4 o autonomie de până la 600 de kilometri. Noul model va fi produs la uzina principală a companiei, în München. Pe lângă designul sportiv şi elegant, care este specific coupe-urilor cu patru uşi ale mărcii, BMW i4 este caracterizat de un nivel de performanţă excelent. Primul model Gran Coupé al gamei BMW i accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,0 secunde şi poate dezvolta o viteză maximă de peste 200 km/h.

În materie de design, liniile extinse dinamic şi designul precis al suprafeţelor sunt armonizate cu elementele de exterior optimizate aerodinamic, precum şi cu accentele care scot în evidenţă dezvoltarea durabilă, specifică BMW i. Datorită confortului ridicat al accesului pentru pasagerii din spate şi interiorului spaţios şi variabil, automobilul este potrivit atât pentru călătoriile de zi cu zi, cât şi pentru cele pe distanţe lungi. Prin urmare, i4 poate fi identificat cu uşurinţă ca un BMW Gran Coupe şi la fel de clar ca un automobil electric.

A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive cuprinde un sistem de propulsie integrat, în care motorul electric, transmisia şi electronica de putere sunt găzduite într-o singură carcasă. Acest sistem de propulsie este compatibil cu toate conceptele de automobil şi va fi disponibil pentru modele diferite într-o gamă de niveluri de putere. Poate fi utilizată la modele plug-in hybrid, precum şi la maşini electrice şi este concepută pentru o putere de încărcare de până la 150 kW. Aceasta permite ca bateria de înaltă tensiune a BMW i4 să fie încărcată până la aproape 80% în circa 35 de minute, adică un timp de încărcare de aproximativ şase minute pentru o autonomie de 100 de kilometri.

Despre dotările și tehnologiile încorporate în viitorul BMW i4 nu au fost comunicate informații încă, dar ne putem aștepta ca acesta să fie echipat cu sistemele de siguranță și de asistență a șoferului, inclusiv de conducere (semi)autonomă, care au devenit practic de serie la modelele premium din ziua de astăzi.

Foto: BMW

Acest articol face parte din numărul 254 – exclusiv online – al revistei Auto Test Magazin.

http://www.autotestmagazin.ro/bmw-ix3-autonomie-de-440-de-kilometri/

http://www.autotestmagazin.ro/test-bmw-i3-electric-blue/

http://www.autotestmagazin.ro/bmw-i5-inca-un-frate/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase + = 8