Limuzina de curse

0
124

Hamann Motorsport, unul dintre cei mai cunoscuți tuneri pentru modelele mărcilor BMW, Ferrari și Lamborghini, dar nu numai, a prezentat propria versiune Porsche Panamera. GT-ul cu patru uși iese din uzină „burdușit” de performanțe, indiferent că este vorba despre versiunea Turbo (500 CP) sau despre Turbo S (550 CP). Fără să se sperie de ceea ce înseamnă marca Porsche, specialiștii din Laupheim, orășelul din sudul Germaniei unde își are sediul Hamann, au upgradat discret, dar eficient, cele două versiuni Panamera, urcându-le puterea, printr-un kit unic, până la 603 CP. Pe lângă sporul de putere, impresionantă este și noua valoare maximă a cuplului motor, ce a ajuns la 870 Nm/2.250 – 4.500 rpm (standard, Panamera Turbo are 700 Nm, iar Turbo S, cu 50 Nm mai mult).

Un tuning reușit înseamnă performanțe de top, iar Cyrano, cum a fost botezat modelul Hamann, are cu ce se lăuda: 3,9 secunde pentru sprintul 0- 100 km/h, iar după alte 8,7 secunde atinge 200 km/h. Dacă este dotat cu pachetul Sport Chrono Package, atunci reprizele se reduc la 3,7 secunde (0-100 km/h), respectiv, 12,4 secunde (0-200 km/h). În același timp, viteza maximă s-a majorat la 315 km/h, de la 303 km/h (Turbo) și 306 km/h (Turbo S).

Pentru a răspunde așteptărilor privind designul, dar și pentru a se conforma cerințelor aerodinamicii, inginerii de la Hamann au modificat toată partea frontală a mașinii. Capota motorului a fost remodelată și decupată, pentru a face loc unor aerisiri, iar noul spoiler include luminile de zi LED așezate lamelar. Rolul principal al spoilerul, pe care îl îndeplinește cu brio, este acela de a optimiza curgerea fluxului de aer pe sub mașină, pentru a reduce efectul de ridicare a punții față la viteze mari. Aripile față și spate mult bombate (majorează lățimea cu 60 mm) și garda la sol coborâtă cu 30 mm accentuează caracterul sportiv al mașinii și îl fac pe Cyrano mai impozant.

Testele în tunelul aerodinamic au determinat și configurația noilor praguri, ca și pe cea a spoilerului spate, ce îmbracă elementele finale ale eșapamentului, cu adevărat originale prin forma lor. Problema reducerii forțelor portante de pe axul spate a fost rezolvată printr-un nou difuzor de aer și prin eleronul uriaș. Jantele sunt unul dintre cele mai importante elemente vizuale ale unei mașini, iar Cyrano a fost dotat cu un set din aliaj ușor Unique Forged Gunmetal de 22 inci. Anvelopele sunt pe măsură: 265/30 ZR 22 – față și 305/25 ZR 22 – spate.

În ceea ce privește habitaclul, întrucât Porsche nu s-a zgârcit cu dotările high-end, Hamann s-a concentrat pe calitatea materialelor, pielea naturală cea mai fină, cusută manual, și pedalierul din aluminiu fiind piesele de greutate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 9 = optsprezece