Omologarea individuală! Când este necesară aplicarea procedurii și care este scopul
Stimați clienți, astăzi ne propunem să oferim câteva explicații cu privire la necesitatea omologării individuale și să detaliem situațiile în care o astfel de procedură este necesară, conform legislației din România.
Omologarea individuală este o condiţie legală obligatorie pentru înmatricularea vehiculelor şi reprezintă procedura prin care Departamentul de Omologări Individuale și Inspecții Tehnice (D.OI.I.T.) din cadrul Registrului Auto Român atestă faptul că un anumit vehicul îndeplineşte în mod individual condiţiile constructive şi de stare tehnică prevăzute în reglementările aplicabile.
Practic, omologarea individuală este extrem de importantă prin natura consecinţelor asupra siguranţei circulaţiei, ea constituind acel filtru tehnic care permite înmatricularea numai a vehiculelor corespunzătoare pentru admiterea în circulaţie pe drumurile publice din România.
Finalizarea cu succes a procedurii de omologare individuală se materializează prin eliberarea Cărţii de Identitate a Vehiculului (CIV). D.O.I.I.T. înscrie în Cartea de Identitate datele tehnice şi pe cele de identificare ale vehiculului, urmând ca autoritatea de înmatriculare să înscrie deţinătorii succesivi ai acestuia. C.I.V. se poate elibera numai pentru vehiculele care pot fi identificate, respectiv cele pentru care reprezentanţii D.O.I.I.T. stabilesc un număr de identificare valid.
Până la data aderării României la Uniunea Europeană, omologarea individuală a reprezentat principală activitate a D.O.I.I.T. Acum, procedura se adresează numai vehiculelor care nu deţin omologare europeană de tip, aşadar celor care, de regulă, provin din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene și celor care dețin omologare europeană de tip, dar au fost modificate din punct de vedere constructiv în raport cu tipul omologat.
Vehiculele care au fost ultima dată înmatriculate într-un stat membru UE și care dețin omologare europeană de tip, dar a căror configuraţie nu a fost modificată, primesc cartea de identitate fără a mai fi supuse omologării individuale, întrucât condiţiile de omologare sunt acum similare cu cele din directivele şi regulamentele europene şi ele se consideră îndeplinite prin faptul că vehiculul provine din Uniunea Europeană. Totuşi, deoarece se găsesc înaintea primei înmatriculări în România, aceste vehicule se supun activităţilor de certificare a autenticităţii elementelor de identificare şi a suportului documentului care atestă înmatricularea anterioară, precum şi celor de verificare a stării lor tehnice.
Modificarea înscrisurilor din cartea de identitate este determinată de modificări constructive aduse configuraţiei vehiculului, de completări ale datelor din Cartea de Identitate sau de prevederi administrative.
Vă recomandăm ca, pentru a primi răspunsuri oficiale despre procedurile aplicabile unui anumit autovehicul identificabil, să ne contactați prin intermediul formularului disponibil pe site, în categoria “Contact” – http://prog.rarom.ro/petitii/.
Totodată, pe site-ul nostru, www.rarom.ro, găsiți datele de contact pentru toate departamentele și reprezentanțele RAR din țară, dacă accesați următoarele link-uri: https://www.rarom.ro/?page_id=35 (pentru departamentele din cadrul RAR) / https://www.rarom.ro/?page_id=860 (pentru reprezentanțele teritoriale).
ALTE ARTICOLE CARE TE VOR INTERESA:
http://www.autotestmagazin.ro/ce-faci-daca-ai-fost-implicat-intr-un-accident-de-circulatie-in-urma-caruia-au-rezultat-doar-pagube-materiale/
http://www.autotestmagazin.ro/rar-nu-elibereaza-documentele-necesare-inmatricularii-in-romania-pentru-vehicule-scoase-din-uz/
http://www.autotestmagazin.ro/vrei-sa-montezi-pe-masina-gpl-sau-gnc-iata-ce-ai-de-facut/