Stratos(fera) automobilelor

0
130

Chiar dacă relaxarea pandemică încă mai are destule restricții, constructorii auto de nișă trebuie să devină activi cât mai repede și eficient cu putință. Iar evenimentele exclusiviste sunt scenele cele mai potrivite pentru prezentarea propriilor creații automobilistice.

Italienii de la Manifattura Automobili Torino (MAT) s-au hotărât anul acesta să-și prezinte noua creație Stratos la evenimentul Salon Prive, care va avea loc anul acesta în ultima decadă a lunii septembrie, pe deja celebrul gazon al Palatului Blenheim din comitatul Oxfordshire, în Anglia.

Practic, noul Stratos este cea mai recentă interpretare a legendarei mașini de raliu din anii ’70 construită de Lancia. „Acea” Lancia Stratos Zero care câștiga Campionatul Mondial de Raliuri între 1974 și 1976 și fascina lumea auto prin designul semnat de Bertone și sunetul motorului V6 preluat de la Ferrari.

La ora actuală partea care îi va face puriștii supecarurilor să se crispeze este că fiecare exemplar se bazează tot pe un „donator” construit la Maranello, adică pe un F430, care este apoi puternic modificat pentru reducerea greutății în sprijinul agilității și a performanțelor dinamice. Cei de la MAT se folosesc de caroseria de carbon și cadrul ușor din oțel ca să „scape” greutatea totală de 80 kg. Apoi ampatamentul este scurtat cu 200 mm pentru obținerea dimensiunilor specifice mașinii originale, iar sub capotă găsiți acum V8-ul de 4,3 litri de la Ferrari care dezvoltă 540 CP. Însă, noul Stratos nu este o simplă conversie a unui Ferrari, ci o mașină sport recent dezvoltată și independentă care, la fel ca în anii ‘70, integrează mai multe componente din vehiculele de producție ale Grupului Fiat.

Despre preț încă nu a răsuflat nimic, însă faptul că vor fi făcute doar 25 de unități ce vor fi dedicate colecționarilor din categoria „ultra-hi class” este un motiv serios de gândit dacă vreți să vă comandați una.

Și, evident, o întrebare care trebuie să capete răspuns: cine este MAT? Brandul a fost lansat în 2014 de Paolo Garella, împreună cu fiul său Riccardo, cu scopul să devină un producător de nișă de automobile, care să transforme visele în realitate preluând proiectele din faza de concepție și până la producția finală. Paolo a fost șeful departamentului de Inginerie și Construcție a Prototipurilor de la Pininfarina din 1992, iar în 2002 a înființat și dezvoltat divizia „Proiecte speciale Pininfarina”, dedicată proiectării, dezvoltării și fabricării inginerești de înaltă calitate și consultanței industriale. Din 2014, împreună cu echipa sa de designeri și ingineri, s-a implicat într-o serie de proiecte exotice, cum sunt P4/5 Competizione și Seria SCG003S, toate pentru colecționarul și antreprenorul american, Jim Glickenhaus. A urmat Apollo Intensa Emozione, iar în prezent lucrează la faza finală a hypercar-ului full electric, Aspark Owl, ca să-l „ajute” să atingă 100 km/h sub 1,9 secunde.

Foto: MAT

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 2 = sase