Emanuel Ilina, fost pilot de raliuri, deţine prin firma sa, Devil Motors, reprezentanţa MTM (Motoren Technik Mayer) pentru România.
În primul rând de ce MTM? Ce trebuie să ştim despre MTM?
O întrebare foarte bună, întrucât este foarte important de ştiut că avem de a face cu un tuner specializat în tuningul de performanţă şi dedicat mărcilor din grupul VAG, care prin experienţa şi expertiza pe care o are conferă clientului din start garanţia unei lucrări de calitate. Este foarte important ca un client, atunci când doreşte să-şi facă un tuning la maşină, să cunoască diferenţele esenţiale între ofertele din piaţă. Şi aici mă refer la diferenţele majore între diferitele firme de tuning care în majoritatea cazurilor nu fac altceva decât să-i copieze pe acei pionieri care cu adevărat realizează dezvoltare de produs, pionieri printre care se numără şi MTM.
De când colaborezi cu MTM?
Colaborarea mea cu cei de la MTM este mai veche dar în calitate de reprezentant oficial colaborarea a început în 2008 prin intermediul firmei Devil Motors, anul acesta urmează să împlinim
5 ani de reprezentare oficială, ocazie cu care vrem să oferim clienţilor noştri un set de pachete aniversare.
Ce proiecte aveţi în viitorul apropiat?
Pentru anul acesta, având în vedere şi aniversarea primilor cinci ani de colaborare cu MTM, dorim să mai deschidem un punct de lucru cu publicul în zona de nord a capitalei pentru a face şi mai facil accesul la serviciile şi produsele oferite clienţilor noştrii.
Sunt aceste „modificări” agreate de constructori? Nu afectează alte elemente ale maşinii?
„Modificările” despre care vorbim sunt de fapt soluţii exclusiv de creştere a performanţelor indiferent că vorbim despre softuri, sisteme de frânare, sisteme de evacuare a gazelor de eşapament, etc. În aceste condiţii nu sunt afectate negativ celelalte componente ale maşinii decât în cazul unor exploatări defectuoase. În ceea ce priveşte agrearea constructorilor povestea este mai complexă. Politica generală a constructorilor este să fie interzise orice modificări aduse maşinilor aflate în perioada de garanţie, lucru oarecum de înţeles având în vedere creşterea solicitărilor tuturor componetelor în majoritatea cazurilor, lucru generat de exploatarea mai dinamică a maşinii. În acest sens noi oferim clienţilor noştrii cere-şi modifică maşini aflate în perioada de garanţie posibilitatea asigurării contracost a grupului motopropulsor în schimbul unei sume relativ modice. Astfel, asiguratorul preia în întregime riscurile de avarie. Prin acest serviciu oferit clienţilor se confirmă încă o dată nivelul calitate şi recunoaşterea de care firma MTM beneficiază.
Puteţi interveni asupra oricărui model de maşină?
După cum menţionam şi în prima parte a interviului firma MTM şi-a dedicat activitatea în special mărcilor grupului VAG (VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley şi Lamborghini) la care se adăugă mărci precum Porsche, McLaren, KTM sau Spyker. Această abordare exclusivă denotă caracterul premium şi de înaltă performanţă al firmei MTM.
Cu ce te-ai ocupat de când ai lăsat cursele de raliu?
A trecut ceva timp de la retragerea oficială din motorsportul românesc, mai exact de la finele anului 2005, timp în care m-am dedicat înfiinţării unui service auto multimarcă care înglobează şi această activitate de tuning auto, iar în ultimii ani mi-am dedicat mare parte din timp şi energie familiei mele care aproape an de an şi-a mărit componenţa. Actual am doi copii minunaţi, un băieţel şi o fetiţă.
Te mai tentează cursele de raliu?
Chiar dacă am reuşit să stau departe de maşina de curse destul de mulţi ani nu pot să spun că tentaţia nu mai există. Ca orice pasiune adevărată aceasta nu moare niciodată. Şi ca o dovadă în acest sens anul acesta am decis, împreună cu fostul meu copilot Flavius Câmpeanu, să participăm la două din etapele Campionatului Natoinal de Raliuri Dunlop. Aşadar fanilor motorsportului românesc le propun o revedere în cadrul etapelor de la Cluj şi Sibiu. Îmi doresc să fie doar un nou început, de data asta în rândul celor care practică acest sport la nivel de plăcere, dar nu de amatori…
Interviu realizat de Lorena Buhnici