Dacia Jogger: O nouă ofensivă

0
145

Jogger reprezintă numele noului model lansat de Dacia pe tărâmul automobilelor spațioase, destinate familiilor care sunt în căutarea unui vehicul versatil în privința locurilor oferite și a spațiului interior de depozitare.

Cu fiecare nou model oferit, Dacia a marcat câștigarea unei felii de piață demnă de luat în seamă. Balanța preț – calitate automobil / fiabilitate / dimensiuni a făcut ca oferta să fie foarte tentantă. Marca a ajuns deja la o maturitate care îi asigură cumva siguranța demersurilor realizate în acest sens. Prin urmare, sunt șanse foarte mari ca Jogger să reprezinte un nou succes în portofoliul producătorului român. Nu trebuie să uitam aportul considerabil al francezilor de la Renault care au vegheat și au asigurat cadrul necesar ca aceste lucruri să fie posibile. Modelul nou introdus completează în mod natural oferta din prezent.

Detalii interesante pot să fie observate în multe zone ale automobilului, un fapt ce nu putea să fie imaginat cu ani în urmă pe modelele Dacia.

A treia generație Logan nu mai prezintă varianta MCV, Duster este un SUV, dar cu o capacitate mică în privința portbagajului, un element esențial pentru o familie care are copii, de exemplu, și care este nevoită să transporte o grămadă de lucruri, de la masa de picnic până la bicicleta sau bicicletele pentru copii plus haine, plus eventual ceva cumpărături. Dacă ești specialist în îndesat bagaje poate că te descurcai parțial și cu modelele existente până acum, dar dacă nu… Jogger, o mașină din segmentul C, poate să fie soluția ideală mai ales prin spațiu interior oferit. Acesta are o lungime de 4.547 mm și un ampatament de 2.897 mm, cele mai mari valori din gama Dacia. Dimensiuni care asigură o călătorie confortabilă pentru pasageri și spațiu suficient pentru bagajele acestora. În cazul în care „trupa” este mare există și configurația cu șapte locuri.
Legat de aspectul exterior, designerii au atins subtil teme de la mai multe categorii de vehicule. Întâlnim cumva tema break-ului cu valențe off-road la nivel de detalii exterioare și garda la sol de 200 mm. Asta se vede mai ales în schițele designerilor. Varianta de serie, din dorința unui spațiu interior mai mare, are înălțimea suprafeței vitrate ceva mai mare. Asta îi aduce un pic un aer de monovolum dacă nu ținem cont de capota sensibil mai lungă față de un monovolum clasic.

Aș fi apreciat proporția din schițe, care conferea un plus de dinamism, dar nu trebuie să uităm un atribut esențial al unui astfel de automobil: cât mai mult spațiu interior. Alegerea devine una de înțeles astfel. Din punct de vedere al suprafețelor utilizate în conturarea volumului întâlnim un limbaj de design regăsit și pe conceptul Bigster, dar ceva mai îndulcit în zona frontală. În spate, asemănarea cu Volvo, observată de unele persoane, nu vine dintr-o preluare cum s-ar putea crede. Privind retrospectiv, modelele Dacia MCV din ambele generații aveau compozițional în prelungirea stopurilor, pe verticală, un ornament negru de plastic. Acum, în momentul în care costurile au permis, designerii au reinterpretat respectiva compoziție chiar cu stopul automobilului, iar rezultatul final este ce se vede pe Jogger. Bosajul roților este similar celui regăsit și pe restul modelelor Dacia.

Un detaliu interesant este „umărul” de la nivelul plafonului unde suprafața vitrată din dreptul stâlpului „B” se ridică puțin. Trăgând linie, mașina are suficiente calități măsurabile, dar și calități persuasive din sfera designului încât să câștige numeroși clienți.

Foto: Dacia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 − trei =