Lamborghini Countach LP500 a fost un concept prezentat publicului în 1971, anunțând viitorul model de serie considerat unul dintre primele supercaruri moderne. La 50 de ani distanță, divizia Polo Storico a recreat modelul clasic pentru un client misterios.
Lamborghini a recreat un exemplar special din propria istorie: primul concept Countach cunoscut sub indicativul LP 500. Prezentat în 1971, modelul anunța viitorul supercar de serie ce avea să marcheze istoria mărcii italiene. Prototipul original a fost, din păcate, distrus. Un client care nu și-a dezvăluit identitatea a dorit neapărat să dețină acest model special, iar Lamborghini a apelat la divizia sa Polo Storico pentru a crea de la zero un exemplar nou. Au fost necesare 25.000 ore de muncă, iar modelul a fost prezentat la Concursul de Eleganță de la Villa d’Este.
Pentru recrearea conceptului, Lamborghini a dus o muncă imensă de colectare a informațiilor din arhive. Deoarece conceptul original nu mai există, echipa a trebuit să determine dimensiunile și să creeze componentele care nu mai existau. Pentru anvelope, Lamborghini a colaborat cu Pirelli astfel încât să respecte specificațiile originale (Pirelli Cinturato CN12) – 245/60 R14 pentru puntea față și 265/60 R14 pentru puntea spate. La Salonul Auto de la Geneva din martie 1971, Automobili Lamborghini și-a prezentat „mașina idee”, LP 500 Countach. Aceasta a devenit imediat vedeta spectacolului, iar fotografiile cu ea au fost publicate în reviste importante din întreaga lume. Acest nou model a fost conceput pentru a înlocui legendarul Miura și a scris o nouă pagină în istoria automobilului, atât pentru tehnologie, cât și pentru design. După trei ani de dezvoltare, LP 500 a fost sacrificat în testele de impact în martie 1974 și apoi a dispărut.
La sfârșitul anului 2017, un pasionat de mașini clasice și important client Lamborghini a venit la divizia Polo Storico pentru a vedea dacă există posibilitatea recreării unui exemplar Countach LP 500, această legendă cunoscută doar prin fotografiile vremii.
Primele luni au fost petrecute achiziționând tot materialul disponibil și efectuând o analiză aprofundată. „Colectarea documentelor a fost crucială”, a subliniat Giuliano Cassataro, șeful serviciului Polo Storico. „S-a acordat multă atenție tuturor detaliilor mașinii și specificațiilor tehnice.” Fotografii, documente, rapoarte de întâlnire, desene originale și amintirile unora dintre protagoniștii vremii: toate acestea au contribuit la stabilirea cât mai exactă a formei și funcției fiecărui detaliu. Sprijinul Fondazione Pirelli a fost, de asemenea, fundamental în furnizarea de material de arhivă istorică pentru a recrea anvelopele montate pe modelul original LP500.
Lucrările au început la șasiul platformei, complet diferit de cadrul tubular al modelelor Countach care aveau să urmeze. Pe lângă reproiectarea fizică a acestuia, Polo Storico a trebuit să decidă ce sistem de lucru să folosească pentru construirea lui pentru a respecta metodele de producție ale vremii. Același procedeu a fost folosit și pentru caroserie, cu diverse instrumente tehnologice moderne folosite pentru analiza și definirea acesteia.
Foto: Lamborghini
http://www.autotestmagazin.ro/lamborghini-v12-o-istorie-la-60-de-grade/
http://www.autotestmagazin.ro/lamborghini-essenza-scv12-bestia-verde/