TEST: Ford Transit Nugget Pop-Up Roof – Oriunde „acasă”

0
182

Ce ar putea ieşi când combini valențele de utilitară ale unui Ford Transit Custom cu experienţa acumulată de compania germană Westfalia Mobil în domeniul vehiculelor recreaţionale? Răspunsul este Nugget Pop‑Up‑Roof.

Ford Transit Custom Nugget nu cred că are nevoie de culoarea Orange Glow ca să iasă în evidenţă, deşi trebuie să recunosc că îi vine mănuşă. Puţine detalii exterioare şi destul de discrete îi punctează individualitatea câştigată în urma transformărilor la care a fost supus de Westfalia Mobil: o extra-bordură în zona plafonului şi două capace pe partea stângă (unul pentru aprovizionarea cu apă proaspătă şi al doilea pentru racordare la reţeaua de curent electric). Restul este complet ecranat de aspectul normal al unui model Transit Custom Kombi de serie. Abia după ce deschizi uşa culisantă de pe partea dreaptă înţelegi cu adevărat despre ce este vorba. Inventarul mobilierului, felul în care este dispus şi prezenţa parchetului laminat în zona din spatele scaunelor față creează o primă impresie foarte puternică. Cel puţin în cazul meu… Pentru că este vorba despre o maşină care cântăreşte 2.653 kg, motorizarea asigurată de dieselul 2.0 EcoBlue capabil să livreze 185 CP şi 415 Nm pare o alegere potrivită. Plusul de confort, adăugat de transmisia automată SelectShift cu șase trepte, conturează profilul unui post de conducere ofertant, mai ales că dotările de siguranţă activă şi multimedia sunt prezente din abundenţă.

Constat că se conduce neaşteptat de uşor în ciuda masei mari. Ajută însă şi dimensiunile foarte compacte pentru o autorulotă. Înălţimea de numai 2.060 mm îi permite să intre până şi în unele parcări subterane care deservesc centre comerciale de tip Mall. Lungimea de aproape cinci metri şi lăţimea puţin peste doi metri sunt celelalte coordonate dimensionale care îi asigură practic aceeaşi manevrabilitate ca şi unui Transit Kombi M1 (L1H1), platformă pe care de altfel este şi construit acest model. Aşadar, aglomeraţia urbană nu îl jenează suplimentar, ceea ce pentru un vehicul din această categorie este foarte interesant. Dar ce se află mai exact în interior? Ei bine, în afara scaunelor de la şofer şi pasagerul față (ambele rotative), restul nu mai ţine de dressing-ul industriei auto convenţionale. De altfel, granița este demarcată şi fizic: fix din spatele acestora podeaua nu mai este una de automobil. Ea este înlocuită de un parchet deschis la culoare care aminteşte de puntea elegantă a unui iaht. Pentru că atunci când staţionezi deplasarea prin cabină să se facă fără să fie nevoie să mergi aplecat, o simplă desiguranțare şi o mişcare de împingere ascendentă sunt tot ce ai de făcut pentru a ridica plafonul pop-up, articulat în partea din faţă. Două amortizoare puternice, plasate în zona dinspre hayon, îi preiau greutatea şi îl blochează într-o poziţie care asigură o înălţime maximă de 2,4 metri. Acum te poţi plimba nestingherit oriunde doreşti. O masă pliabilă, extensibilă şi culisantă separă scaunele față de bancheta cu trei locuri.

Aceasta din urmă nu este nici pe departe doar atât. Prin culisare ea poate fi transformată într-un pat dublu cu dimensiuni generoase – 138 x 200 cm. Pentru obţinerea unei asemenea lungimi este utilizat un mic artificiu care ne conduce şi în zona cea mai din spate a maşinii. Dar, fără dubii, şi cea mai insolită pentru că ajungem în… bucătărie. Amenajată în formă de L, aceasta este echipată cu tot ce ai nevoie. La marginea blatului se află o mini chiuvetă din inox deservită de un rezervor de apă proaspătă şi de un container care preia apa menajeră. Ambele recipiente au o capacitate de aproximativ 42 de litri. Urmează o porţiune de lucru cu un sertar pentru tacâmuri şi instrumente de gătit. Alveola de sub acesta este utilizată ca o extensie a patului pentru zona picioarelor. Urmează un aragaz cu două arzătoare care poate folosi butelii de 2,8 kg. Este protejat de două capace din sticlă termorezistentă care, odată deschise, oferă protecţie pe două din laturi: spre geam şi spre bancheta spate. Pe latura scurtă a L-ului este încastrat un frigider de 40 litri care poate asigura temperaturi de până la -18°C. Mobilierul de bucătărie conţine şi numeroase spaţii de depozitare, organizate pe ambele părţi ale zonei libere. Există chiar şi un duş demontabil care poate fi fixat în exterior cu ajutorul unui suport ventuză, fie pe caroserie fie pe lunetă când hayonul este deschis. Scara pe care am găsit-o fixată pe interiorul uneia dintre ușile mobilierului îmi oferă prilejul de a descoperi şi zona rezervată patului „matrimonial”, amenajat la etaj. Este enorm!… Cum nu toate călătoriile au ca destinaţie un camping amenajat, Nugget este echipat şi cu o instalaţie de încălzire auxiliară care poate funcţiona, fără reglaje suplimentare, până la 1.500 metri altitudine. Este independentă de motor şi foloseşte combustibil din rezervor pentru a produce căldură. Toate componentele sale sunt alimentate de la bateriile auxiliare, plasate sub scaunul de la pasager. Utilizată pe parcursul unei nopţi la o temperatură de 18°C (3°C temperatura exterioară), a consumat energie cât să anuleze doar una din cele 10 liniuţe care marchează nivelul maxim de încărcare al bateriilor. Amenajat cu un bun gust care te face să crezi că te afli la bordul unui yacht cochet, cu două paturi extrem de confortabile şi o mecanică adaptată cerințelor unui astfel de autovehicul, Nugget Pop-Up Roof reuşeşte să condenseze în dimensiunile unui model kombi o atmosferă şi un confort care te face să te simţi „acasă” oricât de departe ai fi de casă.

Foto: George Drugescu

http://www.autotestmagazin.ro/10-trepte-pentru-ford-transit/

http://www.autotestmagazin.ro/ford-transit-custom-perfect-adaptabil/

http://www.autotestmagazin.ro/ford-variante-pentru-oamenii-activi/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 × cinci =