Chevrolet a lansat, pentru prima dată în istoria sa de peste 110 ani, un Corvette hibrid al cărui sistem de propulsie, format dintr-un V8 aspirat natural și un motor electric, dezvoltă 655 CP, în total. Purtând sufixul E-Ray, această variantă este și primul Corvette cu motor central și tracțiune integrală.
Când a sosit în 2019 actuala generație, a opta, de Chevrolet Corvette (C8) a îndepărtat multe dintre elementele arhitecturale fundamentale, care persistaseră de la modelul original din 1953. Gata cu motorul față și cu transmisia manuală. În 2023, pentru cea de-a 70-a aniversare a modelului alintat Vette, Chevrolet avansează și mai mult pe drumul schimbării și își declină coupeul supersport cu două locuri într-o variantă hibrid. E-Ray.
Tehnologie consacrată
Constructorul auto american a adoptat soluția clasică a hibridului neîncărcabil, adăugând un motor electric, pe puntea față, V8-ului pe benzină, poziționat central-spate și aspirat natural, pentru a obține un total de putere utilizabil de 655 CP. Motorul electric antrenează roțile din față, iar cel termic, pe cele din spate, astfel că E-Ray stabilește încă o premieră: este primul Corvette cu tracțiune integrală din istorie. Sub capota spate, găsim propulsorul V8 de 6,2 litri, tip LT2, care animează și versiunea Corvette Stingray, dezvoltând tot 502 CP (în versiunea americană) și 637 Nm cuplu maxim. Acest bloc termic este asociat cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu și 8+1 trepte. Motorul electric este poziționat pe puntea față, la care trimite 163 CP și 165 Nm. Puterea combinată utilă de 655 CP este suficientă pentru ca E-Ray să se lanseze de la zero la 60 mph (96 km/h) în 2,5 s, în ciuda unei greutăți la gol de 1.712 kg, cu aproape 200 kg mai mult decât are Stingray. Este un timp de sprint cu 0,4 s mai bun decât al acestuia din urmă și chiar cu 0,1 s mai scurt decât al versiunii extreme Corvette Z06 de 679 CP, ce are doar motor termic și tracțiune spate. Chevrolet nu ascunde, însă, faptul că E-Ray este superior doar în linie dreaptă, pe drumuri virajate sau pe circuit, Z06 este cel care câștigă.
Economic, fără să exagereze
Electromotorul lui Chevrolet Corvette E-Ray este alimentat de un set de baterii litiu-ion cu capacitatea totală de 1,9 kWh, instalat între scaune. Acumulatorii permit mașinii să pornească și apoi să se deplaseze numai cu energie electrică pe distanțe scurte, la o viteză maximă de 72 km/h. În plus, funcționarea concentrată a motorului electric și dezactivarea unui banc de patru cilindri ai V8-ului optimizează consumul, dar fără a face minuni. Chevrolet subliniază că tracțiunea integrală eAWD îi conferă lui Corvette E-Ray „o versatilitate fără precedent, făcându-l mai sigur pe vreme rea, facilitându-i, în același timp, performanțele în viraje”.
La fel ca Z06, Corvette E-Ray este mai lat decât Stingray cu nouă centimetri, iar roţile sale au diametrul de 20 de inci, pe faţă, şi 21 de inci, pe spate. Suspensiile magnetice pilotate sunt standard și oferă trei configurații selectabile de către șofer. Frânele carbon-ceramice sunt, de asemenea, echipamente standard. Chevrolet Corvette E-Ray este disponibil în Statele Unite ale Americii în versiuni coupe cu plafon detașabil și cabrio și are prețul de bază de 102.900 dolari, fără taxe. Este mult mai scump decât un Corvette Stingray (64.500 USD) și doar puțin mai ieftin decât un Z06 (105.300 USD). Deși Chevrolet nu a anunțat nimic, până acum, există informații neoficiale că E-Ray va fi comercializat și pe unele piețe vest-europene, acolo unde acum este disponibil doar Corvette Stingray.
(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)
http://www.autotestmagazin.ro/noul-chevrolet-corvette-va-ajunge-in-europa-in-2021/
http://www.autotestmagazin.ro/corvette-nivola-un-yankeu-la-curtea-regelui-bertone/