Opel Monterey 1992: SUV-ul original

0
61
Opel Monterey 3.0 DTi 16V (1998)

Imediat după Revoluția din 1989, România s-a umplut rapid de mașini importate. Pe lângă marea de Dacii 1310, pe străzile din țară au început să apară Opel Kadett, Frontera și ceva mai rar întâlnitul, dar extrem de impresionantul, Opel Monterey.

Dacă Opel Frontera a fost poate primul SUV prezent în număr mare în România post-comunistă, în gama constructorului german mai apărea un offroader la începutul anilor ‘90. Numit Opel Monterey, acest model are astăzi mai bine de 30 de ani de lansare și îl putem categorisi drept un youngtimer veritabil. Bazat pe a doua generație a modelului Isuzu Trooper, impresionantul model offroad cu veleități de crossover a fost cool înainte ca SUV-ul să ajungă la putere în întreaga Europă.
Disponibil în două variante de caroserie și ampatament (cu trei sau cinci portiere), Opel Monterey țintea către clienții care își doreau un automobil polivalent care putea parcurge fără probleme și drumuri mai dificile fără asfalt. În 1992, Isuzu colabora cu grupul General Motors, alături de Opel, ceea ce a permis colaborarea dintre cele două mărci. Monterey era derivat din modelul Isuzu Trooper, dar primea un aspect și dotări specifice piețelor europene. Cu un aspect de offroader îngrijit, ce îl puteai duce și la operă, Monterey se remarca prin roata de rezervă montată pe portiera din spate, ce ținea loc de hayon.
Pe lângă cele două variante de caroserie, Opel Monterey era oferit în trei niveluri de echipare. Monterey RS era varianta scurtă cu trei portiere și patru locuri, în timp ce Monterey și Monterey LTD puteau fi configurate în varianta cu ampatament lung cu cinci sau șapte locuri.
Poziția înaltă la volan îi dădea șoferului o vizibilitate amplă asupra partenerilor din trafic, în timp ce pasagerii se bucurau de spațiu suficient pentru cap și picioare. Cel de la volan și pasagerul din față beneficiau de fotolii ample cu cotiere separate, iar spațiul pentru bagaje era mare, cu bancheta rabatată, Monterey având un volum de încărcare de 2.548 litri. În plus, putea remorca o sarcină utilă de 2.600 kilograme.

Cu o suspensie independentă pe puntea față și punte rigidă pe spate cu arcuri elicoidale, Opel Monterey era modern pentru era sa. Suspensia avea însă o cursă suficient de mare pentru ca modelul german să se poată aventura „off-route”, iar un reductor acționat manual îi permitea să atace urcări dificile. Monterey putea traversa și vaduri de apă de până la 600 mm, iar consolele înguste ajutau un unghi de atac de 40° și unul de degajare de 31°.
Clienții modelului offroad german puteau alege între două variante de motorizare. Cel mai popular propulsor s-a dovedit a fi turbodieselul cu patru cilindri de 3,1 litri. Pentru cei care căutau rafinamentul, Monterey putea fi echipat și cu un motor V6 pe benzină de 3,2 litri ce oferea 177 CP. Cu acest propulsor sub capotă, Opel Monterey putea accelera de la 0 la 100 km/h în 11,5 secunde, iar viteza maximă ce putea fi atinsă era de 170 km/h.
Începând din 1996, modelul Monterey primea un upgrade important. Sistemul „No Stop All-Wheel Drive” permitea celui de la volan să cupleze tracțiunea integrală prin simpla apăsare a unui buton în mers la viteze de până la 100 km/h. Anterior, tracțiunea integrală se cupla manual cu ajutorul unui levier amplasat lângă schimbătorul de viteze și doar cu mașina oprită pe loc.
Din 1998, Opel Monterey primea un facelift major și motorizări îmbunătățite. Motorul V6 pe benzină avea acum 3,5 litri, iar cel turbodiesel își reducea cilindreea la 3.0 litri. În 1999, după opt ani de la apariție, Opel Monterey a ieșit din producție.

(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/opel-astra-sports-tourer-lansare-spectaculoasa-la-inceputul-lunii-decembrie/

http://www.autotestmagazin.ro/opel-astra-ambitie-indreptatita/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ trei = 4