Proaspăt restilizată, a patra generație Mercedes-Benz Clasa A rămâne fidelă rețetei care a consacrat-o începând din anul lansării sale, 2018, și anume o compactă ofertantă și ultra-tech. Dar, între timp, s-a cizelat și concurența…
Lansată în 2018, a patra generație Mercedes-Benz Clasa A și-a ridicat semnificativ nivelul de performanță față de cele care au precedat-o, pentru a nu fi depășită de principalele rivale, Audi A3 și BMW Seria 1. În urma proaspătului facelift, nicio schimbare majoră nu s-a produs pentru modelul compact al constructorului auto din Stuttgart, care continuă să-i atragă pe cei pasionați de tehnologie cu un tablou de bord digital spectaculos. Centrul multimedia cu ecran tactil de 10,25 inci oferă conexiuni wireless Apple CarPlay și Android Auto și a primit noua versiune a sistemului de operare MBUX. Dar a dispărut pad-ul său de comandă de pe consola centrală scos în favoarea unui spațiu de stocare. A fost modificat și volanul, operațiune care a adus un (semi)minus, din cauza faptului că butoanele sunt foarte sensibile și poți greși ușor când le apeși. În schimb, pachetul de asistență de siguranță a fost extins cu sistem de menținere a benzii de rulare și control activ al direcției. Estetica exterioară nu a suferit modificări radicale, ci doar s-au reconfigurat discret spoilerul față și grila radiatorului. De asemenea, au intrat în ofertă jante cu design nou.
Consum mai mic
Gama de motorizări este bogată, cu patru variante pe benzină, trei diesel și un hibrid încărcabil (plug-in hybrid-PHEV). Propulsoarele pe benzină sunt ajutate de un sistem microhibrid de 48 V și 14 CP, care are o influență redusă când este vorba despre performanțe, dar sesizabilă în reducerea consumului. Versiunea plug-in hybrid are autonomie de 80 km de rulare doar cu motorul electric, conform producătorului. Dacă vă gândiți la concurență, aceasta este reprezentată, în principal, de Audi A3 și BMW Seria 1. Mercedes-Benz Clasa A are atuurile și minusurile sale, dar cum se prezintă aceste modele?
Concurența
Audi A3 nu mai este un etalon al calității interiorului de ceva vreme, cu o serie de materiale și plastice care par sub statutul de mașină premium pe care îl are modelul german. Faptul că tabloul de bord aduce cu cel al unui Lamborghini, marcă aflată sub tutela Audi, nu face să se schimbe impresia. Dar nici Clasa A parcă n-ar fi un Mercedes sută la sută la acest capitol, așa că putem considera că este egalitate între cele două compacte germane. Audi A3 oferă un compromis mai bun între confort și ținută de drum, fiind mai plăcut de condus. Și gama sa de motorizări este mai bogată, evidențiindu-se versiunea PHEV, mai sobră la consum și cu performanțe mai bune decât echivalentul de la Mercedes. Totuși, cam multe dotări sunt oferite doar ca opțiuni, contra cost, la A3, care are și o grilă de prețuri destul de ridicată.
În ceea ce privește BMW Seria 1, s-a renunțat la tracțiunea față odată cu actuala generație, lansată în 2019. Din fericire, trecerea la tracțiunea pe roțile din față nu a afectat dinamismul care caracterizează acest model. Mai agil și mai vivace decât Clasa A, și cu suspensii ferme, Seria 1 este foarte plăcut de condus. Deși are gamă bogată de motorizări, toate economice la consum în raport cu performanțele, surprinzător, modelul compact BMW nu beneficiază de nicio opțiune hibrid încărcabil. Nici în ceea ce privește spațiul pe banchetă și nici la capacitatea portbagajului nu reușește să concureze Clasa A.
(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)
http://www.autotestmagazin.ro/noul-model-mercedes-benz-arata-spectaculos/
http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-benz-va-construi-motoare-electrice-in-romania/
http://www.autotestmagazin.ro/un-leopard-pasionat-de-masinile-mercedes-video/