Bentley W12: Final de drum

0
71

În anul 2024 Bentley va opri producția legendarului motor W12 după ce a construit mai bine de 100.000 de unități în ultimii 22 de ani.

Bentley a anunțat oficial că va renunța la propulsorul cu 12 cilindri pe care îl fabrică încă din anul 2002. Producția legendarului motor va înceta în luna aprilie a anului 2024. Britanicii au început tranziția către modele electrificate și prima decizie este eliminarea acestuia din ofertă. După această dată, Bentley va produce motoare V8 și V6 Hybrid.
Decizia vine ca parte a strategiei Bentley de a accelera către un viitor sustenabil prin intermediul planului Beyond100, care prevede ca întreaga gamă de modele a companiei să fie complet electrificată până la începutul deceniului următor, reducând emisiile medii ale modelelor sale la 0 g/km CO2.  Această călătorie a început deja, odată cu introducerea lui Bentayga și Flying Spur Hybrid, pentru care cererea depășește așteptările companiei. Când producția modelului W12 va înceta anul viitor, întreaga gamă de modele Bentley va fi disponibilă cu opțiunea unui sistem de propulsie hibrid. Între timp, motorul disponibil pentru prima dată la Continental GT, care a definit sectorul și care a propulsat Bentley atât metaforic, cât și la propriu, în ultimii 20 de ani, va fi trecut în istorie.
În prezent, propulsorul W12 poate fi regăsit pe Bentayga, Continental GT și Flying Spur. Iar pentru a-i marca finalul de carieră, Bentley va produce modelul special Batur, ce va fi asamblat de divizia Mulliner în doar 18 exemplare. Sub capota lui Bentley Batur, motorul W12 dezvoltă 750 CP și un cuplu maxim de 1.000 Nm, fiind cea mai puternică versiune a acestuia.

Fiecare exemplar Batur va fi unic, clienții putând să se implice în personalizarea modelului.

Propulsorul Bentley W12 twin-turbo de 6,0 litri a fost creat în 2002, fiind revoluționar prin configurația sa în W. Acest tip de motor era cu 24% mai scurt față de un V12 convențional. Cea mai recentă generație W12 a fost lansată în 2015 pentru SUV-ul ­Bentayga. De-a lungul timpului, legendarul motor a fost constant îmbunătățit, folosind inclusiv dezactivarea cilindrilor, injecție directă și multe altele.
Fiecare unitate Bentley W12 este construită manual în 6,5 ore de o echipă specializată, fiind supusă apoi unui regim de testare riguros timp de peste o oră. Obiectivul Bentley este de a-i recalifica și redistribui pe toți cei 30 de specialiști calificați care asamblează și testează manual fiecare motor W12 la fabrica din Crewe, care este neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. Între timp, unitatea de producție va face loc unei linii extinse pentru asamblarea altor motoare Bentley utilizate pentru modelele hibride plug-in.

Mulliner Batur
Prezentat în timpul evenimentului Monterey Car Week, modelul special Bentley Mulliner Batur va fi produs într-o serie extrem de limitată. Dintre cele 18 exemplare produse, toate au fost deja rezervate, în ciuda prețului de aproape două milioane euro.
Batur introduce un nou stil de design pentru Bentley cu blocuri optice înguste, jante exclusive de 22 inci și un eleron retractabil.
Tehnic, noul Mulliner Batur este cel mai puternic grand tourer din istoria mărcii Bentley. Folosind motorul W12 twin-turbo de 6,0 litri ce dezvoltă 750 CP și 1.000 Nm.
Transmisia este asigurată de o cutie automată cu opt trepte plus tracțiune integrală.

(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/bentley-continental-gt-azure-mostenirea-gt/

http://www.autotestmagazin.ro/imprimante-3d-pentru-bentley/

http://www.autotestmagazin.ro/bentley-fanatec-de-pe-pista-in-simulator-si-retur/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei × 7 =