În 2023 BMW Group a livrat clienţilor un total de 2.555.341 de automobile din gama BMW, MINI şi Rolls-Royce – un record al vânzărilor.
Rezultatele obţinute de BMW Group România în 2023 se aliniază trendului de pe piaţa internaţională, cu o creştere de 57%.
În prezenţa Dr. Josef Reiter, General Manager BMW Group România şi Alexandru Șeremet, Corporate Communication BMW Group România, a fost prezentată creșterea vânzărilor BMW înregistrată pe piaţa internă în anul 2023. Creșterea vânzărilor BMW a fost corelată cu evoluţia regională şi principalii competitori. Cu un total al vânzărilor de 4.689 unităţi BMW şi 387 din gama Mini, BMW România se instalează la vârf în ierarhia vânzărilor de modele premium din ţara noastră. Cifrele reprezintă creșterea vânzărilor BMW cu 57% comparativ cu rezultatele din 2022.
Tot la vârf se instalează şi în clasamentul importurilor de maşini rulate în anul 2023, cu o pondere de 11% din total: pe primul loc în categoria premium şi pe locul doi la general. Interesant este ca BMW este modelul SH cel mai bine comercializat în cazul maşinilor sub 7 ani vechime, cu un total de 7.148 unităţi din cele 33.107 importate în 2023.
O radiografie a deciziei de cumpărare manifestată de clienţii din România arată că 80% au optat pentru tracţiunea integrală xDrive în timp ce 50% au inclus în echiparea modelului achiziţionat un pachet M Sport. În acelaşi timp 25% dintre modele au propulsie electrificată (procentaj valabil atât pentru gama BMW cât şi MINI) iar un model din trei este livrat cu vopsea neagră. În ceea ce priveşte preferinţa pentru varianta de motorizare, pe primul loc se află dieselul (37%), urmează motorizarea pe benzină (36%), pe locul trei modelele Plug-in Hybrid (17%) şi apoi cele electrice (10%).
În 2023, creșterea vânzărilor BMW a fost susținută de BMW X5 (818 unităţi), Seria 3 (632 unităţi) şi X3 (391 unităţi).
BMW M GmbH a livrat pentru prima dată peste 200.000 de automobile într-un singur an.
2023 a fost un an propice şi pentru gama de top – BMW M. Cu o creştere de 97% comparativ cu 2022, modelele BMW M au totalizat un volum de 494 unităţi şi peste 250 000 CP puşi pe asfalt. Lider este BMW XM, cu un număr de 55 unităţi achiziţionate.
Modelele electrice de la MINI au reuşit să cucerească 25% din mixul de vânzări în 2023. Acapararea unui asemenea procentaj din totalul vânzărilor reprezintă un teren fertil pentru evoluţia noii game de modele MINI. În 2024 vor fi disponibile noile MINI Cooper, Countryman si Aceman, fiecare dintre ele cu cel puţin două versiuni electrice.
Puternică este şi oferta BMW în segmentul rezervat vehiculelor electrice în 2024, cu un total de 8 modele şi 16 variante comerciale. Concret este vorba de noul iX2 şi noul i5 Touring cărora li se adauga iX, iX1, iX3, i4, i5 şi i7.
Gama electrică de la MINI are un reprezentant deja celebru – Racing MIMI. Primul MINI electric de curse de pe mapamond a stabilit în 2023, după trei ani de muncă, o permieră istorică. La volan cu Horia Platona a câștigat un titlu național în luptă directă cu automobilele cu motoare cu ardere internă. Victoria a fost obţinută la Clasa 2A (tracțiune față), în Campionatul Național de Super Rally.
Divizia Motorrad România a înregistrat anul trecut o creştere cu 31% comparativ cu 2022, cu un total de 809 motociclete livrate către clienţi. Dintre acestea, 28% au fost variante ale modelului R 1250, campioană în topul preferinţelor fiind varianta GS Adventure (15%).
Odată cu creșterea vânzărilor BMW înregistrată în 2023, importatorul BMW Group România a pregătit o procedură nouă referitoare la mentenanţa modelelor achiziţionate intern sau rezultate din importuri. Este vorba de servicii conexe aplicaţiei MyBMW, pentru care au optat într-un procent majoritar clienţii BMW anul trecut. Peste 87% dintre maşinile livrate în 2023 sunt conectate la aplicaţiile MyBMW şi MINI. Platforma digitală MyBMW îşi extinde continuu oferta de servicii şi funcţii. Parcarea maşinii de la distanţă sau accesul digital fac parte din meniul acesteia alături de notificările de service sau actualizările de soft precum şi de posibilitatea de a face achiziţii virtuale.
Una dintre noutăți o reprezintă intermedierea procesului de mentenanţă în regim „contactless”. Practic, nu există niciun moment când proprietarul maşinii se intersectează cu personalul BMW. Programarea se face prin intermediul aplicaţiei, maşina poate fi dusă la orice oră (aspect crucial în oraşele cu trafic aglomerat), cheia este lăsată într-un compartiment special creat pentru asta asemănător unităţilor easybox. Investigaţia din atelierul service poate fi urmărită online pas cu pas pentru avizare şi informare. Plata se face tot prin intermediul aplicaţiei MyBMW iar înapoierea maşinii se realizează în aceleaşi condiţii ca atunci când a fost adusă. Cheia este lăsată într-un compartimet al recepţiei digitale de unde poate fi ridicată de proprietar la orice oră, ceea ce reprezintă un avantaj pentru că pot fi evitate orele cu trafic intens pentru o economie substanțială de timp.