Renault a prezentat un concept car, inspirat de R17, coupeul de succes din anii 1970. Echipat cu motor electric de 270 CP, acest prototip a fost creat ca exercițiu de stil. Responsabil a fost designerul Ora Ïto. Expus, zilele acestea, la un magazin din Paris, acest mic muscle car electric va fi prezent și la Mondial de l’Auto.
Cu cele trei noi modele electrice, Renault 5 E-Tech, așteptat în showroom-uri în octombrie 2024, 4L, în 2025, și viitorul Twingo, în 2026, gama mărcii Renault nu va duce lipsă de mașini în stil neo-retro. Dar ce este cu acest concept R17 electric, imaginat de designerul francez Ora Ïto? Va fi oare readus la viață coupe Renault R17 (foto mai jos în articol), derivat din R12 și popular în anii 1970? Răspunsul constructorului auto francez este că nu, un nou R17 nu este inclus în planurile de producție ale companiei.
Această creație unică este doar un omagiu și un exercițiu de stil. Similar cu Suite N°4 din 2021, care a marcat 60 de ani de la apariția Renault 4, sau cu R5 Diamant, creat în 2022, pentru a celebra cinci decenii de la lansarea lui Renault 5. De asemenea, Twingo a fost reinterpretat de designerul olandez Sabine Marcelis, pentru a aniversa 30 de ani de existență a modelului.
Deși nu este un model aniversar, acest show car este expus la Paris, la Maison5, un concept-store, situat în Arondismentul 7. Va fi prezent și la concursul de eleganță de la Chantilly (12-15 septembrie). Mai apoi, va ajunge și la Mondial de l’Auto de la Paris, între 14 și 20 octombrie. Renault 17 a fost produs între 1971 și 1979, deci nu este vorba de o aniversare specifică.
Această abordare de restomod, pe baza unui coupe popular din anii 1970, amintește de conceptul Manta GSe ElektroMOD (2021). Acesta a fost inspirat de modelul Opel Manta contemporan cu R17. În cazul noului concept Renault, Ora Ïto a păstrat liniile originale ale mașinii de acum peste 50 de ani. Dar, le-a simplificat și a lărgit caroseria din fibră de carbon cu 17 cm, pentru a oferi mașinii o mai bună stabilitate. Acest lucru a permis și instalarea unor roți mai mari, care aduc un aer modern.
Extremitățile mașinii sunt de asemenea minimaliste, cu iluminare LED discretă și simplă. În față, modulele galbene evocă mașinile de epocă. Nuanța caroseriei, Brun Galactique, a fost creată special pentru acest concept și reflectă spiritul anilor 1970. Același lucru îl face și acoperișul mat, care amintește de cel din piele artificială de pe R17 original.
La interior, și materialele evocă puternic anii ’70, acoperind faimoasele scaune „petală”. Designul habitaclului aduce un omagiu stilului original, fiind totodată modernizat cu echipamente digitale, în ton cu noua identitate grafică a Renault. Cu toate acestea, ecranul amplasat în partea de jos a consolei centrale nu alterează stilul autentic al bordului.
Din punct de vedere mecanic, Renault R17 Concept a renunțat la motorul pe benzină cu patru cilindri, care oferea între 90 și 108 CP, în funcție de versiune. Acesta a fost înlocuit cu un electromotor de 270 CP, amplasat în partea din spate. Se zvonește că acest propulsor cu zero emisii ar putea fi utilizat și pentru viitorul Alpine A290 4×4, dar rămâne de văzut.
Vă recomandăm și:
RAR: Pentru siguranța dumneavoastră suntem consecvenți în privința verificărilor tehnice în trafic!
Toyota, Mazda și Subaru – Cursa pentru neutralitatea carbonului