Volvo XC90 facelift nu renunță la benzină

0
249

Volvo XC90 părea că va fi scos din producție dată fiind comunicarea intensă a mărcii suedeze despre trecerea sa la autovehicule electrice. Dimpotrivă, după 10 ani de carieră, acest SUV de clasă mare, cu șapte locuri, contraatacă cu noua sa variantă facelift. Aceasta a fost lansată pe 4 septembrie și este oferită doar în versiuni hibrid cu motoare pe benzină.

Lansarea modelului electric Volvo EX90 nu înseamnă sfârșitul predecesorului său cu motor termic. De fapt, XC90, lansat în 2014, primește un veritabil rebranding în urma faceliftului, pentru a rămâne competitiv. S-ar putea crede că Volvo, care s-a concentrat, până acum, pe promovarea exclusivă a mașinilor electrice, și-a reconsiderat strategia. Nu putea să nu observe scăderea abruptă a cererii pentru vehiculele cu baterii. Și să nu uităm că actualul Volvo XC90 (a doua generație) a contribuit major la ascensiunea mărcii suedeze, fiind vândut în aproape un milion de unități. O bază importantă de clienți care trebuie menținută. Mai ales că Volvo, filiala scandinavă a companiei chineze Geely, confirmă că acest SUV cu motor pe benzină va rămâne „crucial pentru volumele și profitabilitatea mărcii în următorii ani”.

Volvo XC90 facelift păstrează o legătură vizuală logică cu modelul electric EX90 și vine cu o parte frontală modificată, precum și un cockpit reconfigurat. Astfel, șoferul și pasagerul din față descoperă un bord mai orizontal, cu finisaje texturate și tapiserii din materiale sustenabile. Consola centrală a fost redesenată (locaș pentru încărcarea wirelessa telefonului, suporturi pentru pahare etc.). Iar noul ecran tactil central de 11,2 inci (față de 9,0 anterior), complet capacitiv, oferă o rezoluție îmbunătățită.

Volvo anunță și o nouă interfață pentru centrul multimedia. Ca de obicei, sistemul de infotainment se bazează pe software Google (Maps, Assistant, Play Store). Și Apple CarPlay este inclus standard. Există și o aplicație Volvo Cars, care permite controlul de la distanță al anumitor funcții. Izolația fonică a fost îmbunătățită cu geamuri laminate și spumă în stâlpii din față. Pasionații de muzică vor fi încântați de sistemul audio hi-fi Bowers & Wilkins opțional, excelent, dar costisitor.

În plus, Volvo asigură că modificările aduse șasiului oferă o manevrabilitate mai bună și confort superior. Totuși, suspensia pasivă cu două moduri (FSD) este inclusă în dotarea standard a lui XC90 facelift. Rămâne ca opțiune suspensia pneumatică, care se autoreglează de 500 de ori pe secundă, ținând cont de starea drumului.

Scaunele sunt, în funcție de versiune, încălzite, cu funcție de masaj și ventilate, în față, și încălzite, pentru rândul al doilea. Cele din rândul trei se pliază complet, pentru a maximiza spațiul din portbagaj, anunțat la 640 de litri. La cei 4,95 metri lungime, acest nou Volvo XC90 este unul dintre puținele SUV-uri hibride încărcabile cu șapte locuri care oferă spațiu generos. Dar și noul Hyundai Santa Fe (4,83 metri), cu tracțiune față, plug-in hybrid (253 CP și 58 km autonomie electrică), oferă spațiu interior amplu. Și este cu 30% mai ieftin, având dotări comparabile.

Volvo XC90 facelift este oferit cu trei variante de motorizare, toate având la bază propulsoare pe benzină. Versiunile mai ieftine sunt microhibridele XC90 B5 (250 CP, tracțiune față) și B6 AWD (300 CP, tracțiune integrală). La acestea se adaugă vârful de gamă T8 AWD, un plug-in hybrid (hibrid încărcabil) cu o putere totală utilizabilă de 450 CP și cuplu cumulat de 709 Nm. Acest SUV are tracțiune 4×4 și cutie de viteze automată cu 8+1 trepte. Pachetul de baterii cu care este echipat XC90 T8 AWD are capacitatea de 18,8 kWh și asigură o autonomie de 71 km în regim de rulare electric (ciclu WLTP). Totul este să își găsească suficienți cumpărători, pentru că prețul său de bază se apropie de 100.000 de euro, fără taxe.

Vă recomandăm și:

Volvo va lansa un camion electric cu autonomie de 600 de kilometri

Dotarea autovehiculelor cu tahografe tip Smart 2

Ford Bronco Badlands – un Mustang pur-sânge!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei − = 1