Noul Peugeot E-3008 – Experiență electrizantă

0
174

Noul Peugeot E-3008 se autodepăşeşte la toate capitolele odată cu lansarea noii generaţii. Recunoscut (şi premiat) pentru apetitul cu care abordează linii stilistice avangardiste, constructorul francez depune eforturi constante pentru a alinia tehnologia la aşteptările pe care ţi le inoculează designul expresiv.

Noul Peugeot E-3008 este primul model al grupului Stellantis care utilizează platforma tehnică STLA Medium.

Platforma STLA Medium a fost proiectată să ofere în primul rând autonomii în regim electric de până la 700 km.

Dar și posibilitate de încărcare rapidă (30 minute), eficiență şi servicii conectate pentru programarea călătoriilor, încărcare inteligentă, posibilitate de alimentare a consumatorilor externi (vehicle to load) sau actualizări wireless pentru software.

Noul Peugeot E-3008 este construit exclusiv în fabrica Peugeot din Sochaux, Franţa.

Din cele trei variante complet electrice care compun gama E-3008 (210 CP / 73 kW / 525 km, 320 CP / 4×4 / 73 kW / 525 km și 230 CP / 98 kW / 700 km) iată-mă ajuns la volanul celei care deschide lista, în echipare GT. Despre versiunea Long Range E-3008 (autonomie 700 km) și când va ajunge în showroom poti citi AICI.

Designul noului Peugeot E-3008 este cel care captează imediat atenţia.

Uşurinţa cu care se face remarcat în trafic sau când este parcat nu este străină de proporţiile echilibrate ale caroseriei, a cărei lungime depăşeşte cu foarte puţin 4,5 metri. Constituţia armonioasă şi alura de felină gata să te atace îl ajută să transmită un mesaj vizual puternic, pe care îl percepi în tonuri de robusteţe, eleganță şi agilitate.

Dar noul Peugeot E-3008 dezvăluie şi o altă trăsătură care se insinuează persistent în tot ceea ce descoperi. Una care este alimentată de ambiţiile constructorului francez în arii precum originalitatea şi percepţia calităţii.

Dimensiunile ultra-compacte plus insistenţa cu care i-a fost şlefuită caroseria au făcut ca noul Peugeot E-3008 să obţină un Cx de numai 0,28.

Beneficiază de pe urma acestuia în primul rând consumul de energie şi apoi confortul acustic datorită temperării substanţiale a zgomotului în mers.

Noul Peugeot E-3008 arată precum un prădător cu ghearele scoase gata să-şi înşface prada.

Ansamblul frontal păstrează semnătura luminoasă agresivă, cu cele trei fante de lumină dispuse vertical. Dar tratamentul aplicat farurilor şi grilei este complet nou, creionat să rezoneze stilistic atât cu noua emblemă Peugeot cât şi cu ADN-ul remodelat în urma procesului de electrificare.

Înguste şi alungite, farurile folosesc tehnologia Pixel LED care permit adaptarea automată a luminilor de drum în funcţie de traficul din apropiere.

Spatele noului Peugeot E-3008 este beneficiarul unor intervenţii stilistice menite să-i pună într-o lumină nouă silueta de fastback.

Retezat scurt, la verticală, chiar de la baza lunetei, este accesorizat cu un spoiler masiv care adoptă o arhitectură contondentă şi cu un eleron care continuă fluid linia plafonului.

Profilul câștigă astfel în dinamism și aport muscular.

Remodelarea secţiunii spate nu aduce modificări portbagajului care păstrează volumul modelului anterior – 520 litri.

Versiunea de echipare GT beneficiază şi de o semnătură luminoasă 3D în spate.

Pentru omogenitate şi, poate, pentru un plus de intimidare, lămpile de stop preiau schema de iluminare a farurilor. Tot cu ghearele scoase dar, ce-i drept, mai mititele.

După o verificare amănunţită a exteriorului ai putea trage concluzia că ceva îi lipseşte noului Peugeot E-3008.

Simţul de observaţie nu te înşeală. Aşa este. Lipsesc într-adevăr toate baghetele şi ornamentele exterioare care flanchează de obicei conturul geamurilor laterale. De pe urma acestui artificiu stilistic profită din plin profilul noului Peugeot E-3008 care câştigă în supleţe, eleganță şi sportivitate.

Interiorul noului Peugeot E-3008 este parcă din altă lume … automobilistică.

Totul în interior este proaspăt, diferit de cutumele obişnuite aplicate în industrie şi încărcate de o notă de eleganță avangardistă.

De la arhitectura atipică a butoanelor de pe volan până la suprafeţele vaste de pe planşa de bord acoperite cu material textil sau placate cu ornamente împrumutate parcă din designul interior al locuinţelor, totul emană prospeţime, vitalitate şi rafinament.

De mare impact vizual este „Peugeot Panoramic i-Cockpit”, afişajul care îşi face debutul pe noul Peugeot 3008 şi marchează o dublă celebrare.

Peugeot sărbătorește 10 ani de la lansarea primei generaţii i-Cockpit şi aproape 10 milioane de unităţi vândute. Vine însoţit de „i-Toggles”, un display aplatizat poziţionat central. Este complet customizabil şi permite afişarea a 10 comenzi favorite care pot fi accesate prin simplă atingere.

„Peugeot Panoramic i-Cockpit” – ecran de cinema.

Cu diagonala de 21”, amprenta pe care şi-o pune asupra întregului ambient este remarcabilă. Conţinutul digital levitează deasupra planşei de bord datorită montajului cu susţinere retrasă, ascunsă vederii. În tot ceea ce observi direct sau descoperi treptat, minimalismul joacă un rol important.

Este suficient să dai cu ochii de micro-levierul de comandă a modurilor de condus (Normal, Eco, Sport) care se asortează stilistic cu cel de schimbare a treptelor ca să te convingi de asta. Ultimul a fost exilat de pe consola mediană și se află acum plasat pe bord, chiar lângă contactul general de pornire / oprire.

Padelele din spatele volanului permit reglarea eficienţei recuperării energiei de frânare în trei trepte cu deceleraţii prestabilite: – 0,6m/s2 (Low), -1,2 m/s(Medium) şi – 1,8 m/s2 (High).

La fel ca şi ecranul curbat, în numele unei asimetrii asumate, aeratorul de pe partea dreaptă a bordului pare suspendat.

Conexiunea Android se realizează foarte uşor odată deschis protocolul Bluetooth. Preluarea aplicaţiilor de tip navigaţie sau streaming este rezolvată fără niciun fel de sincope.

Navigaţia nativă oferă inclusiv opriri pentru încărcare dacă cumva este necesară o realimentare pentru a ajunge la destinaţia pe care ţi-ai propus-o, cu recalcularea timpului pe care urmează să-l petreci pe drum.

Foarte revigorant efectul estetic obţinut de reflexia luminii ambientale din ornamentul curbat cu desen parametric folosit la placarea planşei de bord și a portierelor față.

Arhitectura complexă a fețelor de la uşile față, în special, adaugă o savoare aparte călătoriei cu noul Peugeot E-3008.

Sofisticat şi avangardist, reuşeşte să creeze o atmosferă de cockpit care rezonează impecabil cu volanul de mici dimensiuni şi cu suita de comenzi de pe consola mediană supraînălţată, aliniate pe un contur în formă de bumerang.

Atenţia acordată detaliilor este garantată în primul rând de stilul complex adoptat pentru planşa de bord şi fețele uşilor, unde jocul de forme este excelent valorificat de combinaţia de materiale.

Apoi, de spaţiile de depozitare din uşile față care sunt mochetate sau de cotiera centrală prevăzută cu semi-capace.

Accentele de rafinament adăugate de ornamentele lucioase negru intens de pe consola mediană şi zona de bord alocată şoferului se strecoară abil în câmpul vizual şi reconfirmă atenţia acordată detaliilor.

Grija pentru detalii și finisaje este vizibilă atât la interior cât și la exteriorul noului Peugeot E-3008.

De la subtilităţile îmbinărilor dintre capota motorului şi partea frontală până la modelul ales pentru capacul central al roţilor nu s-a făcut rabat de la nimic pentru ca experienţa alături de noul Peugeot E-3008 să fie una cât mai elevată şi mai memorabilă.

Consola mediană este uşor înclinată dar are relief plan şi spaţii de depozitare generoase amenajate sub cotieră şi la baza planşei de bord. Acesta din urmă este prevăzut două porturi USB-C şi o priză de 12 V – exact cum au la dispoziţie şi pasagerii din spate. Doar că în cazul acestora, setul de mufe este poziţionat sub mini display-ul care permite controlul încălzirii banchetei.

Sistemul audio, special preparat de Focal pentru noul Peugeot E-3008, este de neratat.

Sunetele sunt foarte bine separate şi aranjate în spaţiu pentru a crea o scenă muzicală cât mai autentică şi mai vibrantă. Pentru a crea această ambiantă sonoră a fost nevoie de multă muncă și resurse.

140 de ore de reglaje, 10 incinte acustice şi un amplificator de clasa D pentru un consum minim de energie cu o putere de 690 W și ieșire pe 12 canale. Noua funcţie ”Front Optimized” adaugă profunzime şi deschidere scenei muzicale pentru pasagerii din faţă care vor avea parte de o experienţă sonoră pregnantă.

Noul Peugeot E-3008 este un exemplu că şi liniştea poate fi la fel de grăitoare ca şi mugetul unui V6 în plină sarcină.

Trei moduri de condus – Normal, Eco și Sport – te ajută să gestionezi după bunul plac reursele pe care le ai la dispoziţie. Mai exact o baterie de 73 kW capacitate netă, un motor electric care produce 210 CP şi 343 Nm pe care îi transmite către puntea față.

Diferenţa de angajare în funcţie de unghiul cu care apeşi acceleraţia diferă semnificativ între acestea fiind la cote maxime în Sport. Jantele de 19 inch ambalate în anvelope Michelin cu lăţimea benzii de rulare de 235 mm şi talon de 55, fac echipă bună cu discurile de frână ventilate de la toate roțile şi cu suspensia independentă de la puntea spate.

Balansul caroseriei este reţinut şi trecerea peste denivelări este destul de calmă și însoţită de un nivel de zgomot foarte civilizat. Nici survolul virajelor nu descurajează. Ruliul este potolit de balastului reprezentat de bateria plasată sub podea care cântăreşte 520 kg.

Aproape trei ture de volan pentru a braca roțile dintr-o parte în alta atrag atenția că direcţia este precisă şi încordată. Așa o și simți. Ceea ce se suprapune entuziast cu diametrul redus al volanului care permite o manevrare rapidă.

Frânele sunt puternice, croite corect pentru talia unui astfel de model. Cursa largă a pedalei ajută la dozarea optimă a efortului de frânare.

Scaunele față primesc girul „AGR Comfort”.

Sunt, deci, deosebit de ergonomice. În plus sunt climatizate şi dispun de o gamă foarte largă de reglaje electrice, inclusiv pentru strânsoare laterală în zona spătarului. Nu lipseşte masajul sau posibilitatea de extensie manuală a pernei şezutului pentru o poziţie cât mai comodă la drum.

Se stă foarte bine şi în spate, chiar și dacă este vorba de pasageri ceva mai înalți.

În ceea ce priveşte consumul, ca şi la motoarele termice, apar variabile individuale care influenţează major rezultatul final. De la stilul de condus până la gradul de încărcare al maşinii sau nivelul de aglomeraţie cu care ai de-a face în călătoriile zilnice, totul îşi pune amprenta pe consum. În condiţii de test, cu variaţii ample ale stilului de condus şi abordări variate de trasee urbane şi metropilitane (inclusiv regim de autostradă cam 15%), am obţinut un consum mediu de 19,7 kWh/100 km.

Noul Peugeot E-3008 oricum îţi sare în ajutor şi te ţine la curent cu evidența gestionarii energiei după fiecare călătorie. Tabloul consumului ar putea arăta cam așa: 92% din energie folosită de motor, 2% de climatizare şi 4% de alţi conumatori. Informaţia este completată de numărul de kWh consumaţi (20,1 kWh în cazul unuia dintre drumurile mele) şi a celor recuperaţi prin frânare regenerativă (4,4 kWh cu aceeaşi ocazie).

O flotă de 30 de automobile Peugeot au fost puse la dispoziţia Federation de la Haute Coture et de la Mode pentru ediţia de modă Primăvară / Vară 2025 care a avut loc la Paris în perioada 23 septembrie – 1 octombrie. Alături de 408 şi E-5008, a fost prezent și noul Peugeot E-3008.

Asta spune multe despre nivelul estetic la care se află. Restul este un amestec de mecanică, electricitate, ergonomie şi funcționalitate care promite să satisfacă gusturi şi nevoi dintre cele mai diverse. Dar, cu siguranță, şi dintre cele mai sofisticate.

Peugeot E-3008 LONG RANGE – citește

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru × = 32