Stellantis și-a dezvăluit cea de-a treia platformă tehnică, denumită STLA Frame. Este o platformă multi-energie nativă BEV concepută pentru camionete și SUV-uri cu caroserie pe cadru, de dimensiuni mari.
Rezistență și eficiență
Cadrul STLA este construit din oțel avansat, de înaltă rezistență, oferind durabilitate și rigiditate îmbunătățite, dar cu o greutate mai mică. Secțiunea centrală lărgită adăpostește șine de cadru întărite care protejează bateria în cazul unui impact lateral. Un canal profilat pe întreaga lungime a șasiului reduce rezistența aerodinamică favorizând maximizarea autonomiei și eficienței viitoarelor grupuri motopropulsoare fără sacrificarea performanțelor. Practic, este un atu pentru proprietarii de camioane și SUV-uri de dimensiuni mari care solicită putere și durabilitate fără compromisuri și care acordă prioritate capacității de remorcare, caracterului practic și performanțelor dinamice.
Platforma STLA Frame este concepută să ofere o autonomie extinsă. În cazul vehiculelor electrice cu extinderea autonomiei (REEV), care combină o baterie, modulele de acționare electrică față și spate (EDM – Electric Drive Module), generatorul de bord și motorul cu ardere internă, platforma permite șoferilor să transporte sau să tracteze sarcini grele pe distanțe de până la 1100 de kilometri și de 800 de kilometri în cazul vehiculelor electrice cu baterie (BEV). Capacitatea maximă de remorcare ajunge la 6.350 kg, iar sarcina utilă atinge 1.224 kg. În plus, platforma acceptă trecerea vadurilor de apă cu o adâncime de 610 mm, un atu care face ca platforma să poată fi folosită pentru o multitudine de aplicații.
Adaptabilă la orice
De asemenea poate găzdui baterii răcite cu lichid, cu o putere cuprinsă între 159 și peste 200 de kilowați-oră. Și, mai ales, este concepută să accepte tehnologiile viitoare de stocare a energiei asigurând adaptabilitatea pentru soluțiile tehnice ce vor urma să fie implementate.
Stellantis a proiectat și asamblat EDM-urile față și spate pentru o putere nominală de până la 250 kW, care oferă capacitate de tracțiune integrală și pot propulsa un vehicul de la 0 la 97 km/h în 4,4 secunde. Iar modelele multiple de suspensie, inclusiv cea pneumatică, oferă o călătorie optimizată pentru diverse condiții de condus și scenarii de încărcare.
STLA Frame este menită să sprijine pickup-urile de dimensiuni mari, vehiculele comerciale ușoare și SUV-urile ale Stellantis care vor fi oferite inițial cu o gamă inovatoare de propulsie, inclusiv un sistem BEV complet și o configurație REEV. STLA Frame poate găzdui, de asemenea, sisteme de propulsie cu combustie internă, hibride și în viitor, pe hidrogen.
Vă recomandăm și:
Stellantis ar putea elimina mărcile sale care aduc pierderi. Dispare Maserati?