UPDATE – 13:10, 25.11.2024
Stațiile ITP autorizate pot primi clienți începând de acum!
Iată condițiile:
Registrul Auto Român a luat o decizie intermediară până la deblocarea situației din stațiile ITP și până la repornirea aplicației informatice SIRAR prin care se gestionează evidența online a inspecțiilor tehnice periodice.
Stațiile ITP autorizate, care au solicitări din partea clienților, pot efectua inspecția tehnică prin înregistrare manuală, conform instrucțiunilor primite de la RAR. La reluarea funcționării aplicației informatice, respectivele verificări vor fi înregistrate în aplicația SIRAR în ordinea efectuării lor.
Măsura a fost luată pentru ca posesorii de autovehicule să poată circula pe teritoriul României fără a risca sancțiuni pentru lipsa efectuării ITP.
Recomandarea RAR este să contactați stația la care doriți să mergeți și să vă asigurați că aceasta funcționează în condițiile propuse momentan și vă pot oferi serviciul de care aveți nevoie.
Specialiștii noștri lucrează în continuare pentru a putea intra în normalitate în cel mai scurt timp posibil.
Stimați clienți,
Sistemul de operare al RAR, care permite eliberarea documentelor, funcționarea stațiilor de inspecție tehnică periodică și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) este în curs de repornire și ne așteptăm să fie complet funcțional până la sfârșitul acestei zile.
Până atunci, vă informăm că toate reprezentanțele RAR lucrează conform programărilor, iar actele vor fi eliberate în cel mai scurt timp de la repornirea bazelor de date.
Mulțumim pentru răbdare si înțelegere față de o situație fără precedent care ne-a pus în mare dificultate și care a creat atât de multe probleme nedorite.
Un incident neprevăzut, apărut în camera serverelor centrale ale RAR, a perturbat activitatea instituției și a afectat derularea serviciilor programate cu clienții la nivel național. Conducerea Registrului Auto Român a mobilizat toată logistica necesară pentru a diminua efectele generate de această situație. RAR a apelat și la specialiști externi, experți în IT, pentru suport tehnic.
Până la remedierea situației apărute, clienții se pot prezenta la sediile RAR conform programărilor pe care le-au efectuat, iar documentele solicitate (ex: CIV) le vor fi eliberate ulterior, după ce vor putea fi procesate și în sistemul informatic. Angajații RAR îi vor anunța pe cei care au de ridicat documente când pot fi acestea eliberate, în ordinea cronologică a programărilor pe care le-au avut pentru efectuarea prestațiilor sau, după caz, în alte situații speciale.
Totodată, RAR a luat decizia ca plata pentru serviciile efectuate să fie făcută doar în momentul în care se vor fi eliberate documentele în format fizic.
Avaria a afectat și aplicația informatică destinată înregistrării la nivel național a ITP de către stațiile de inspecție tehnice autorizate, precum și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări. În acest moment, activitatea stațiilor ITP este complet sistată.
Incidentul a fost semnalat în data de 21.11.2024, în jurul orei 14:00, atunci când sistemele de prevenire și stingere a incendiilor s-au declanșat și au provocat o întrerupere a echipamentelor vitale care susțin infrastructura IT a RAR. Precizăm că situația NU a fost generată de un atac cibernetic, că NU a existat un incendiu în camera serverelor și că nicio persoană nu a avut de suferit în urma activării sistemelor de stingere care utilizează pulberi speciale pentru inhibarea arderii.
Ne prezentăm scuzele pentru această situație fără precedent și vă asigurăm că facem tot ce este tehnic posibil pentru a o putea remedia cât mai rapid, motiv pentru care toți angajații care au atribuții în gestionarea unei astfel de situații au lucrat în mod continuu de la apariția incidentului și vor fi mobilizați, prin rotație, 24 de ore din 24 până când vor fi restabilite toate sistemele informatice.
UPDATE 18.40 – 21.11.2024
Până la remedierea completă a problemei apărute, am luat decizia ca toți clienții să se prezinte mâine la reprezentanțele RAR conform programărilor pe care le-au efectuat.
Documentele (ex: CIV) le vor fi eliberate ulterior, după ce vor putea fi procesate în sistemul informatic. Angajații RAR îi vor anunța pe cei care au de ridicat documente când pot fi acestea eliberate, în ordinea cronologică a programărilor pe care le-au avut pentru efectuarea prestațiilor.
Totodată, am luat decizia ca plata pentru serviciile RAR să fie efectuată doar în momentul în care se vor elibera fizic documentele.
Vă asigurăm că întreaga noastră echipă face eforturi pentru a reveni cât mai repede la normalitate și pentru a diminua efectele negative pe care această sincopă le are asupra clienților.
Revenim!
UPDATE – 21.11.2024
Stimați clienți, ne prezentăm scuzele pentru această situație fără precedent și vă asigurăm că facem tot ce este tehnic posibil pentru a o putea remedia. Momentan, toate activitățile cu RAR și stațiile ITP autoizate sunt sistate, în sensul în care nu pot fi eliberate documente. Șefii reprezentanțelor contactează deja clienții programați pentru a le explica modul în care se pot efectua prestațiile. Vom reveni când situația va fi remediată!
INFORMARE URGENTĂ – 21.11.2024
Un incident tehnic neprevăzut, apărut în camera serverelor și generat de sistemele de prevenire a incendiilor, a provocat o întrerupere a echipamentelor vitale care susțin infrastructura IT a RAR.
Din acest motiv, suntem momentan în imposibilitatea de a desfășura activități cu publicul în toate sediile din țară, dar este sistată și funcționarea aplicațiilor care asigură colaborarea cu stațiile ITP.
Revenim cu detalii în momentul în care situația va reveni sub control.