Concurenții din Dakar 2025 au parte de o zi de odihnă astăzi, 10 ianuarie 2025. La clasa moto Original by Motul (Malle Moto), liderul clasamentului este românul Emanuel Gyenes.
A șasea ediție a Raliului Dakar organizată în Arabia Saudită a debutat în data de 3 ianuarie cu o etapă Prolog și ajunge vineri, 10 ianuarie, la ziua de pauză. După șase zile de concurs, Mani Gyenes este lider la clasa fără asistență tehnică, cu un avans de peste 13 minute față de ocupantul locului doi.
Gyenes a reușit să treacă de dificila probă 48h Chrono, întinsă pe parcursul a două zile, etapă ce a însumat aproape 1000 kilometri parcurși în condiții dificile. Cu cel mai bun timp în prolog și prima etapă, Mani era lider la intrarea în etapa de 48 de ore. Din totalul de 947 kilometri de probă specială, cât au avut de parcurs concurenții de la clasa moto, în prima zi a bifat 600 de kilometri în 8h și 22 de minute și a înnoptat în al patrulea dintre cele șase bivuacuri de pe traseu, organizatorii impunând pauză după asfințit.
Penalizare de 15 minute
Mani s-a confruntat și cu o problemă tehnică, GPS-ul încorporat în tableta ce afișează roadbook-ul nu a funcționat în parametri, iar riderul din Satu Mare nu a reușit să marcheze trecerea prin un waypoint din prima parte a traseului Chrono 48h. Astfel, la revenirea în Bisha, pe 7 ianuarie, a primit o penalizare de 15 minute, care l-a dus pe locul doi la general.
Începând cu a treia probă specială, Gyenes a început recuperarea timpului pierdut prin acordarea penalizării. În cele trei etape ce au urmat, Mani a reușit să reducă treptat ecartul ce îl separa de pilotul francez Benjamin Melot. Înainte de ziua de pauză, Gyenes termina proba specială cu numărul 5 pe locul 2. În clasamentul general al clasei moto Original by Motul, Mani Gyenes este pe primul loc cu un avans de peste 13 minute în fața lui Benjamin Melot.
Clasare excelentă la jumătatea cursei
Emanuel Gyenes (#34 Autonet Motorcycle Team): „Chrono 48 a fost o probă foarte grea. Am avut dune albe, foarte moi. Sunt dune mici, dar e foarte greu de trecut prin ele și au fost vreo 50-60 de kilometri. Acolo cred că s-a făcut diferența între concurenți. A fost foarte dificil din punct de vedere fizic. La kilometrul 211 am avut o problemă unde nu mi s-a marcat un waypoint, dar am și o problemă cu GPS-ul. Am mers bine, am ajuns în al patrulea bivuac, cel situat la kilometrul 600. Acolo am primit un cort pe care a trebuit să îl montăm, o cutie cu mâncare uscată pentru cină și mic dejun. A fost totul ok cu motocicleta, dar am obosit după aproape 1.000 de kilometri de probă. Luni (prima zi de Crono 48) fost foarte greu: să stai pe motor 600 de kilometri și să fii concentrat la viteză mare, să stai peste 8 ore în șa pe probă, chiar este foarte dificil. Am ajuns pe la 17:30 în bivuac, dar s-a întunecat eu aveam încă ochelarii cu lentilă închisă și nu se mai vedea aproape nimic. În ultimii 15 kilometri, am redus foarte tare ritmul.”
În clasamentul general al clasei moto la Dakar 2025, Emanuel Gyenes se află pe locul 27. Lider la clasa moto este australianul Daniel Sanders, ce pilotează pentru echipa de uzină KTM.
Vă recomandăm și: