Marca germană a marcat aniversarea de 40 de ani a modelului său cel mai vândut (peste 14 milioane exemplare, de la lansare) cu un update al celei de-a șasea generații, pe piață din 2012. Faceliftul a fost aplicat versiunilor sedan și break, nu și lui Gran Turismo. BMW Seria 3 facelift nu diferă decât prin câteva tușe (spoilere și blocuri optice față-spate ușor modificate) de „vechiul” model, iar în habitaclul său găsim materiale și ergonomie ceva mai bune, plus un upgrade de soft pentru centrul de infotainment, acum cu conexiune 4G. Sportivitatea modelului a avut de câștigat de pe urma utilizării unor suspensii mai ferme, iar motoarele, patru pe benzină și șase diesel, au fost modernizate, sunt mai economice și au câștigat, unele dintre ele, câțiva cai-putere. Dintre cele pe benzină, cel mai puternic este 340i (326 CP), iar cel mai slab, 318i (136 CP). Modelul de bază diesel este 316d (116 CP), vârful de gamă fiind 335d (313 CP), echipat din fabrică cu tracțiune integrală xDrive. Aceasta este opțională pentru mai multe dintre celelalte versiuni, iar transmisiile oferite sunt fie manuală 6+1, fie automată, cu 8+1 rapoarte (standard pentru 330d și 335d). În 2016 va veni BMW 330e, un plug-in hibrid de 252 CP și consum de benzină de 2,1 l/100 km. Această versiune va putea rula 35 km exclusiv electric.