Skoda Felicia Fun – Pick-up revival

0
5756

Skoda reimaginează pick-upul Felicia Fun pentru era modernă. Noul studiu de design integrează spiritul modelului de la sfârșitul anilor 1990 în limbajul de design Modern Solid al Škoda.

Deși Skoda este recunoscută la ora actuală pentru modelele sale all-rounder, istoria sa confirmă și modele create exclusiv pentru plăcere. Printre cele mai memorabile se numără Felicia Fun, un pick-up exotic și strălucitor construit între 1997 și 2000, care a adus un spirit de aventură gamei mărcii. Cu o partiție spate glisantă unică și sca­u­ne spate rabatabile, Felicia Fun a devenit rapid un model de patrimoniu personal.

Noua interpretare a Feliciei Fun este dezvoltată de stilistul francez Julien Petitseigneur. Acesta s-a bazat pe filosofia de design Modern Solid a Škoda, pre­zentată pentru prima dată pe conceptul Vision 7S și care este un element definitoriu al noilor modele Elroq și Enyaq. Suprafețele sale curate și proporțiile îndrăznețe reflectă noua direcție a designului Škoda, în timp ce elementele retro subtile păstrează caracterul relaxat al originalului.

Aspecte definitorii

În partea frontală grila Tech-Deck Face este flancată de faruri LED subțiri, în formă de T, un element caracteristic al designului Modern Solid. Aspectul lat și roțile aerodinamice sunt contracarate de bare de protecție negre, masive, praguri și învelișuri ale arcadelor roților, toate contrastând cu caroseria galbenă inconfundabilă a modelului.

În spate, pe benă, „tronează” un eleron cât toată lățimea ei, iar banda decorativă de pe hayon a fost înlocuită cu o bară luminoasă care emite o lumină roz față de cea roșie inițială. Petitseigneur a ales, de asemenea, roz neon pentru evidențierea roților și a nuanțelor geamurilor pentru consolidarea și mai mult a senzației de alergăroare pe plajă, a mașinii.

Explicând ce l-a inspirat să creeze o versiune reinterpretată a originalului, Petitseigneur a spus: „Mașina originală a fost pură distracție – nu se lua prea în serios și ieșea în evidență într-un mod în care puține alte Škoda au făcut-o vreodată. Pentru mine, a fost alegerea evidentă de reimaginat în timpul liber. M-am trezit chiar gândindu-mă să cumpăr un original în timp ce lucram la schițe.”

Infuzie retro

În interior, Felicia Fun reimaginată continuă tema retro. Un ecran întins pe toată lățimea bordului prezintă o grafică în stilul jocurilor video de modă veche. Ecranele sunt proiectate astfel încât să arate ca o reinterpretare modernă a monitoarelor CRT voluminoase, familiare din epoca mașinii originale. Deși Petitseigneur a optat să nu încorporeze peretele despărțitor posterior glisant al modelului original și scaunele suplimentare în aer liber, proporțiile conceptului le-ar permite într-un model gata de producție.

„Felicia Fun era neobișnuită, dar designul său relativ simplu a făcut ca adaptarea sa la Modern Solid să fie surprinzător de simplă”, explică Petitseigneur. „Avea forme curate și foarte puține ornamente, așa că actualizarea sa a fost mai degrabă despre proporții și detalii decât despre reinventarea completă a acesteia.”

Varianta originală

Felicia Fun a fost construită la uzina Škoda Auto din Kvasiny, Republica Cehă, între 1997 și 2000. S-a bazat pe pick-up-ul Felicia, transformând practic un vehicul utilitar într-o mașină de agrement axată pe stilul de viață. Caracteristica sa remarcabilă era geamul despărțitor posterior glisant, care putea fi mutat în platforma de încărcare obținându-se asfel un spațiu pentru două locuri suplimentare „decapotabile”.

Toate modelele Felicia Fun aveau o caroserie galben strălucitor, asociată cu bare de protec­ție, ornamente și spoilere codificate prin culori verzi, portocalii sau galbene. Un eleron spate montat distinctiv pe oblon, combinat cu vopseaua sa galbenă izbitoare, îl făcea ușor de recunoscut. Fun avea, de asemenea, un motiv neobișnuit… o broască verde cu coroană desenată pe montantul B. Deși nu a exi­s­tat nicio explicație oficială cu privire la motivul pentru care batracianul a fost ales drept masco­ta oficială a mașinii, raționamentul neoficial al mărcii a fost că era un simbol al distracției, libertății și activităților în aer liber.

Ideea este că cele doar 4.216 de unități produse fac din Felicia Fun un model rar și foarte căutat. Și surprinzător, 80 de exemplare au mai rămas înmatriculate în Marea Britanie.

Vă recomandăm și: 

Skoda: 22 de ani de parteneriat cu Turul Franței la ciclism

Skoda Enyaq RS R: SUV-ul electric care vrea titluri

Skoda de 9.000 de euro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

1 + two =