Skoda a transformat modelul electric Enyaq RS într‑un SUV de curse pe circuit, denumit RS R: greutate de 1,9 tone (-316 kg față de modelul de stradă) și noutăți tehnice majore – un veritabil laborator de inovații.
Intrarea în lumea SUV‑urilor electrice de competiţie
Marca cehă Skoda își continuă obiectivul de a testa limitele electromobilităţii sportive: în ciuda eșecului altor mărci la acest capitol, RS R încearcă să demonstreze că SUV‑urile electrice pot fi şi pentru cursele pe circuit. Inspirat de rivali ca Jaguar I‑Pace şi conceptul Opel Mokka GSE Rally, prototipul RS R a fost derivat din Enyaq de serie, pentru a lansa un studiu tehnologic.
Laborator pentru competițiile auto
Prin studiul rezultatelor și comportamentului din Campionatul WRC 2 al Skodei Fabia RS Rally 2, RS R vizează dinamica precisă a unui automobil de competiţie, în configuraţie 100 % electrică.
Slăbit agresiv – doar 1,9 tone pe pistă
De la cele 2,2 tone ale versiunii de serie, lui RS R i-a fost redusă greutatea cu 316 kg (-14%), mulţumită utilizării unor componente din fibră de in – capotă, bare de protecțiee și alte elemente de caroserie–, o alternativă mai ecologică la fibra de carbon, cu emisii reduse cu până la 85 % la producţie. Se păstrează structura uşoară şi rigidă, completată de lubrifianţi durabili.
Şasiu reproiectat pentru viraje vioaie
Garda redusă cu 70 mm, lățimea sporită (+116 mm pe spate) şi postura orientată spre aerodinamică generează o ţinută agresivă specifică circuitelor. Şasiul nou, suspensia sport reglabilă, amortizoarele optimizate, structura de siguranță pentru competiții și compartimentul special pentru baterii confirmă reconfigurarea completă.
Siguranţă şi frânare la nivel de competiţie
Sistemul de frânare cu discuri carbon-ceramice, cu 10 pistoane, pe față, și patru, pe spate, asigură controlul ferm al celor 1,9 t ale mașinii. Pentru entuziaști, o frână de mână hidraulică, în stil rally, subliniază întoarcerea la rădăcinile motorsport ale Skoda.
Motor electric păstrat
Contrar aşteptărilor, RS R conservă propulsia şi acumulatorii din versiunea de serie Enyaq RS: două motoare electrice, cu un total de 250 kW (340 CP), și tracţiune integrală. Skoda Enyaq RS R atinge 0‑100 km/h în 4,6 secunde și, chiar dacă este mașină de curse, are viteza maximă limitată electronic la 180 km/h. Skoda mizează pe rafinarea controlului și dinamicii, nu pe creșterea brută a puterii.
Skoda Enyaq RS R: un concept cu miză dublă
Enyaq RS R nu este un simplu concept, ci o declarație de intenție din partea Škoda: sustenabilitatea și sportivitatea pot coexista în era electrică. Cu tehnologie adaptată realității de circuit și preocupări ecologice autentice, SUV-ul de 1,9 tone pare a fi un vehicul-pilot pentru viitorul gamei RS.
Vă recomandăm și: