Ne luăm adio de la trei modele BMW renumite

0
3622

Trei modele BMW vor dispărea definitiv din gama constructorului auto german. Odată cu trecerea la platforma Neue Klasse, BMW X4, Seria 8 și Z4 vor fi scoase din producție, din păcate, fără succesor direct planificat.

Sfârșitul pentru X4

Crossoverul-coupe BMW X4 își încheie cariera odată cu tranziția către noua generație a SUV-ului X3, lansată în 2024. Deși actualul X4, introdus în 2018 și restilizat în 2021, mai apare încă în configuratorul german al mărcii, viitorul său este deja decis. Versiunile pe benzină au fost eliminate din producție la 30 septembrie 2025, iar motorizările diesel, 20d, 30d și M40d, vor fi retrase la finalul lunii noiembrie a acestui an, după cum a confirmat un purtător de cuvânt al BMW.

Lipsa unei versiuni coupe pentru noul X3 marchează, practic, finalul modelului X4, locul său fiind preluat, indirect, de BMW X2. Totuși, surse interne sugerează că un viitor SUV electric iX4 ar putea apărea ulterior, construit pe platforma Neue Klasse, alături de iX3.

Ultimul tur pentru Seria 8

Un alt nume care dispare treptat din ofertă este BMW Seria 8, vârful de gamă lansat în 2018. Modelul a primit o ușoară actualizare tehnologică în 2022, însă vânzările modeste nu i-au asigurat continuitatea. Gama a fost disponibilă în versiuni cu două uși (coupe și cabriolet) și Gran Coupe, cu patru portiere și reprezentând cea mai mare parte a cererii.În SUA, 8-Series va rămâne pe piață aproape întreg anul viitor, dar atât. BMW a prezentat recent ediția limitată M850i Edition M Heritage, produsă în 500 de exemplare și vândută la nivel mondial, considerată cântecul de lebădă al seriei. Modelul a servit și ca bază pentru versiunile unicat Skytop și Speedtop.

Deocamdată, compania nu a confirmat planuri pentru o nouă generație, iar zvonurile privind o posibilă revenire a Seriei 6, predecesorul Seriei 8, nu s-au concretizat. În prezent, doar Seriile 2 și 4 mai rămân în oferta de modele coupe a BMW.

Adio roadsterului Z4

Cel de-al treilea model retras este BMW Z4, roadsterul cu două locuri, care va mai fi disponibil în versiunile sDrive30i și M40i până la finalul anului de model 2026, atât în Europa, cât și în SUA. Producția sa la uzina Magna Steyr din Graz (Austria) se va încheia în primăvara anului viitor, iar BMW nu are planuri pentru un succesor direct.

Retragerea Z4 marchează ieșirea mărcii din segmentul roadsterelor, un teritoriu unde BMW a fost mult timp un reper. Platforma tehnică comună cu Toyota GR Supra își încheie cariera la rândul ei, întrucât marca japoneză dezvoltă deja independent o nouă generație. Astfel, BMW se alătură producătorilor germani care au părăsit această nișă, după ce Mercedes a renunțat la SLK/SLC, iar Audi a retras TT Roadster.

Fanii speră ca era Neue Klasse să aducă un nou model sportiv care să umple golul lăsat de Z4. Imaginile-spion cu un coupe electric elegant apărute anul trecut au alimentat aceste speculații, însă oficialii BMW nu au oferit detalii.

Modelele cu vânzări slabe, primele vizate

Decizia de a opri producția celor trei modele BMW este strâns legată de performanțele lor comerciale. Între ianuarie și august 2025, BMW a vândut în Germania doar 1.916 unități X4, 659 exemplare din Seria 8 și 2.613 roadstere Z4, adică o mică parte din cele peste 160.000 de automobile livrate în aceeași perioadă. Odată cu accentul pus pe gama Neue Klasse, constructorul auto german pare hotărât să se concentreze pe modelele cu volum mare și relevanță strategică.

Vă recomandăm și:

Noul BMW iX3: primul model din noua eră Neue Klasse

TEST: BMW i7 M70 xDrive – Supremaţie absolută!

BMW Motorrad – R 18 Transcontinental și Papa Leon al XIV-lea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

5 × 2 =