Blazin Rodz BR07 transformă un Camaro clasic într-un supercar

0
1578

Blazin Rodz BR07 reprezintă metamorfoza unui Chevrolet Camaro clasic într-un supercar hibrid cu caroserie din fibră de carbon, 1.600 CP şi viteză de peste 320 km/h.

Inginerie de top sub emblema unui clasic

Atelierul auto Blazin Rodz, cu sediul în Orange County, California, a prezentat un proiect neobişnuit, pe care îl definește ca fiind „hypercar hibrid clasic”. Blazin Rodz BR07, inspirat de modelul Chevrolet Camaro din 1969, nu este nici concept, nici restomod: caroseria sa a fost complet reconstruită din fibră de carbon, iar platforma tehnică hibridă nu provine de la original, ci a fost proiectată și construită de Blazin Rods din „componente mecanizate cu precizie de cel mai înalt nivel și la standarde de hypercar”.

Design studiat aerodinamic

La prima vedere, Blazin Rodz BR07 iese în evidenţă prin fantele generoase de aer, flancurile lărgite şi aripa deportantă spate amplă, prinsă pe stâlpii D ai caroseriei, nu pe portbagaj. Designul, realizat de stilistul auto Sean Smith, îmbină silueta clasică a lui Camaro cu tehnică modernă şi elemente agresive de aerodinamică, sugerând intenţia clară de obținere a celor mai înalte performanţe.

Trenul de rulare şi sistemul hibrid

Inima proiectului Blazin Rodz BR07 este un motor V8 twin-turbo de 5,8 litri, poziţionat central-față și cu lubrifiere prin carter uscat. Acest motor, pe care Chevrolet îl produce exclusiv pentru cursele auto, a fost modificat de Blazin Rodz și produce acum 1.300 CP și este capabil să atingă turația de 9.000 rpm. Unitatea electrică, tip axial-flux, este răcită cu lichid și este montată tot pe puntea faţă. Electromotorul produce 300 CP și gestionează și tracţiunea integrală, cuplul fiind transmis variabil la fiecare roată, în funcție de necesități. Sistemul hibrid atinge astfel o putere utilizabilă totală de 1.600 CP. Bateriile, ce funcționează la 800 V, sunt amplasate în podea, pentru a menţine centrul de greutate cât mai jos.

Performanţe pe măsura puterii

Conform datelor companiei, Blazin Rodz BR07 va atinge viteza maximă garantată de 200 mph (322 km/h), dar se urmărește, prin reglajele finale, să se ajungă la puțin peste 210 mph, adică 340 km/h. Și accelerația și reprizele dinamice vor fi pe măsură, conform celor de la Blazin Rodz.

Suspensie, şasiu şi tehnologii de ultimă generaţie

Şasiul este construit din componente mecanizate individual, calibrate și ele la standarde de hypercar. Suspensia este în stadiul de omologare şi combină bare de torsiune, arcuri pneumatice şi pistoane hidraulice, într-un sistem adaptiv cu ajustare continuă a rigidităţii şi gărzii la sol. Sistemul de frânare este de tip „brake-by-wire”, iar direcţia are asistare variabilă, cu reglaj de supercar.

Produţie limitată şi preţ astronomic

Deşi proiectul este încă în faza de inginerie şi testare, Blazin Rodz anunţă că va produce în serie limitată acest model. Lista de comenzi a fost deschisă pentru clienţi, iar primele livrări sunt planificate în prima parte a anului 2026. Preţul de pornire nu a fost fixat, încă, dar este estimat de firmă la 1,6 milioane de dolari americani (aproximativ 1,4 milioane de euro), înainte de opţiuni și de taxe. Cu alte cuvinte, de aproximativ trei ori costul noului Testarossa 849 de 1.036 CP de la Ferrari. Evident, Blazin Rodz BR07 va fi alegerea celor care apreciază extravaganța cu accent american.

Vă recomandăm și:

Șeicul care deține 1300 de mașini

Chevrolet Corvette – Inspirație din California de Sud

 

Fiat Doblo a împlinit 25 de ani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

4 × five =