Bentley Praga – Czech Squadron

0
1559

Bentley Praga dezvăluie prima sa colecție Mulliner, denumită Czech Squadron. Colecția comemorează patru foste escadrile RAF (Royal Air Force) conduse de piloți cehi – 310, 311, 312 și 313 – și legăturile istorice cu fabrica din Crewe.

Patru exemplare Mulliner unice aflate în producție corespund fiecărei escadrile: Bentayga, Flying Spur, Continental GT și Continental GT Convertible.

Cum era de bănuit este vorba despre Bentley Praga care a comandat prima sa colecție Mulliner, celebrând rolul istoric jucat de fabrica din Crewe și de un grup de aviatori cehi eroi în cel de-al Doilea Război Mondial. Proiectul remarcabil Mulliner pentru colecția escadrilei cehe a fost creată cu deplina cooperare a Ministerului Britanic al Apărării și include patru Bentley-uri unice, care prezintă insignele și motto-urile celor patru esca­drile RAF din timpul ultimei conflagrații militare mondiale, în care au servit piloți cehi.

Culorile și finisajele selectate pentru fiecare Bentley aduc un omagiu aeronavelor escadrilelor RAF respective. Insignele fiecărei escadrile sunt gravate cu laser pe tetierele modelului reprezentativ, o tehnică inițiată de echipa Mulliner special pentru Colecția Czech Squadron. Plăcile persona­li­za­te de pe praguri prezintă conturul aeronavei principale a fiecărei escadrile, împreună cu motto-ul esca­dri­lei respective. Continental GT, GT Convertible și Flying Spur sunt dotate, de asemenea, cu afișajul rotativ Bentley cu rame personalizate în culorile St James’ Red, Beluga și Signal Yellow, culori care au fost prezente în mod proeminent în caroserie și în insignele escadrilelor cehe.

Jiří Halousek, director de vânzări Bentley Praga, remarcă: „Colecția Czech Squadron este pri­ma ediție Mulliner comandată de Bentley Praga, iar noi am ales o temă care ne-a fost dragă. Măiestria și atenția la detalii a echipei Mulliner sunt tot ce ne-am fi putut dori… și chiar mai mult.”

Colecția, comandată de Bentley Praga pentru a marca deschiderea noului său sediu, este o amintire a legăturilor durabile dintre Marea Britanie și Cehia.

Continental GT Convertible – Escadrila 310

Escadrila 310 a fost una dintre primele escadrile RAF în care aviatorii cehi, exilați din propria țară, au putut contribui la apărarea cerului. Inițial, escadrila zbura cu avioane de vânătoare Hawker Hurricane, dar mai târziu a trecut la Supermarine Spitfire. Ambele modele de aeronave erau pro­pul­sate de motorul de aviație Merlin, care era produs în număr mare la fabrica din Crewe, pe care Bentley o numește acum „acasă”.

Colecția Czech Continental GT Convertible este finisată în nuanța Thunder, un albastru-oțel, care amintește de vopseaua de camuflaj în aer a unui Spitfire. Specificațiile Blackline, jantele de 22” în nuanțe „tunet” și gri și o insignă pe aripi din Colecția Czech Squadron completează exteriorul. În interior, o culoare personalizată include piele secundară în cuoarea Imperial Blue, piele principală Cognac și piele cu accent Brunel.

Panourile inferioare ale cotierelor ușilor și spăta­re­le scaunelor sunt tivite cu tweed cărbune „herringbone”, în timp ce placa de bord și consola motorului cu nuanță strălucitoare continuă ambianța de design „tehnic” ca o demonstrație uimitoare a abilităților meșteșugărești ale lui Mulliner. Pragurile personalizate conțin un profil al Spitfire-ului RAF cu motor Merlin, cu motto-ul Escadrilei 310 „Luptăm pentru a reconstrui”, în timp ce tetierele gravate cu laser reproduc însemnele Escadrilei 310 în deta­liu.

Bentayga – Escadrila 311

Motto-ul escadrilei nr. 311 RAF cehe este „Nu țineți niciodată cont de nu­mă­ru­l lor” și poate fi găsit pe pragul modelului Bentayga din Colecția Czech Squadron. Bineînțeles, insignele escadrilei sale sunt gravate precis cu laser pe fiecare dintre cele patru tetiere. Pentru cei care nu știau, Escadrila 311 a fost singura de bombardiere medii și grele cu echipaje cehe, care au pilotat avioane Wellington și B-24 Liberator. Profilul avionului Wellington este prezent pe pragurile ușilor din spate, în timp ce profilul B-24 Liberator poate fi văzut pe pragul din față.

Finisajul Cypress Green al lui Bentayga, specificațiile Blackline strălucitoare și jantele vopsite în negru reflectă aspectul escadrilei din timpul războiului. O insignă de pe aripi din Colecția Czech Squadron completează exteriorul. Interiorul prezintă o combinație de culori personaliza­tă în Verde Autumn și Verde Cumbrian. În schimb, ambianța amintește intenționat de carlinga de pilotaj și este accentuată de utilizarea aluminiului periat, cu nuanță închisă, având aspect de diamant, pen­tru panoul de bord, planșă și furnirurile ușilor.

Continental GT – Escadrila 312

O altă escadrilă de vânătoare cehă, nr. 312, a pilotat atât avioane Hurricane, cât și Spitfire. Cel de-al doilea avion este cel care apare pe plăcuțele de personalizate ale modelului Continen­tal GT, împreună cu motto-ul escadrilei „Nu mult, dar pe aproape”. Din nou, tetierele gravate cu laser prezintă detaliile complexe ale insignei Escadrilei 312. Liniile elegante și joase ale Conti­nental GT sunt accentuate de paleta de culori stealth-fighter verde solid Barnato, specificația Blackline și jantele de 22” cu zece spițe în culorile Barnato și gri. Impactul vizual este cel al unei mașini puternice și funcționale, cu ecouri clare ale aspectului original RAF. O insignă Czech Squadron Collection poate fi găsită pe ambele aripi din față.

În interior, culorile Beluga și Antracit dau tonul cu sclipiri de „verde ferigă” ca accent pe con­so­la centrală, volan și schimbătorul de viteze. Fațada și consola sunt finisate într-o nuanță în­chisă ca a motorului, în timp ce tweed-ul cărbune oferă un contrast tactil pentru cotierele ușilor și scaune.

Flying Spur – Escadrila 313

Cu baza RAF situată în satul Catterick, în comitatul Yorkshire de Nord, Escadrila 313 a fost ultima formată în mare parte din piloți evadați din fosta Cehoslovacie. Aceasta zbura cu avioane Spitfire, care erau ocazional echipate cu rezervoare suplimentare de 720 litri, permițând escadrilei să zboare mai de­parte în misiuni de escortă. Flying Spur din Colecția Czeh Squadron este finisat într-o schemă subtilă de vopsea bicoloră, Cypress peste Antracit. Specificațiile Blackline, insignele personalizate pe aripi și jantele de 22” cu zece spițe în nuanțe Cypress și gri completează exteriorul.

Ca și în cazul exteriorului, paleta de design a interiorului este un adevărat tur de forță de cu­lori și finisaje discrete, dar armonizate. O gamă personalizată de culori conține Gondola Green pentru pielea principală și Gravity Grey pentru cea secundară, iar Beluga ca a treia culoare de accent. Czech Collection Flying Spur este specificată în configurație cu patru locuri, cu o con­solă centrală pe toată lungimea care împarte cabina.

Toate suprafețele furniruite, inclusiv consola, balustradele și bordul, sunt finisate în nuc Crown Cut cu pori deschiși colorat în negru. Tetierele prezintă insignele Escadrilei 313 gravate cu laser în față și în spate, în timp ce pragurile personalizate prezintă profilul Spitfire împreună cu motto-ul escadrilei „Un șoim urmărește multe ciori”.

Fundamentele păcii

Pyms Lane Crewe a fost deschisă în 1938 ca o fabrică de motoare de avioane „din umbră”, producând emblematicul motor de aviație Merlin V12 de 27 de litri. Acest motor a devenit pilonul principal al aeronavelor RAF în anii de conflict, propulsând numeroase aeronave, inclusiv Spitfire și Hurricane. În 1946, fabrica s-a orientat către scopuri mai pașnice, iar prima mașină care a ieșit pe poarta fabricii a fost un Bentley Mk. VI. Însă legăturile dintre cele două țări au rămas puternice până la ora actuală, iar Colecția Escadrilei Cehe este o celebrare a speranței și eroismului care pot apărea în cele mai întunecate zile ale istoriei.

Vă recomandăm și:

Bentley: colecție de 4 modele speciale prezentate la București

Bentley EXP 15: crossoverul manifest către era electrică

Rolls-Royce, Bentley sau Hongqi Guoya?

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

nineteen − seventeen =