Conceptul Peugeot Polygon, o citadină sub patru metri lungime, cu direcție electrică, volan pătrat și design captivant, anunță cea de-a treia generație 208.
Un concept compact, dar ambițios

Polygon este un concept-car care anticipează linia de design a viitorului Peugeot 208, a treia generație. Lungimea sa este declarată „sub patru metri”, ceea ce îl situează într-o categorie de citadine urbane, similară cu Renault 5 E-Tech și chiar ușor mai scurt decât actualul 208. Silueta sa este foarte „adunată”, chiar cu un vag aer de monovolum, cu doar două uși tip papillon (fluture), evocând estetic succesul unui model precum 205, mai ales în versiunea GTI.

Designul exterior combină influențe retro și futuriste: caroseria albă, interiorul roșu și jantele vopsite într-o nuanță deschisă evocă show-carurile din anii ’80, precum celebrul Quasar. La nivelul luminilor, farurile și stopurile adoptă o semnătură claws reinterpretată: în loc de ghearele verticale clasice, Peugeot a folosit benzi orizontale de micro-LED-uri pentru acest prototip.
Volanul pătrat și direcția steer-by-wire

Una dintre cele mai remarcabile inovații ale lui Peugeot Polygon este sistemul de direcție: nu există o conexiune mecanică între volan și roți. În locul coloanei de direcție tradiționale, Peugeot introduce sistemul steer-by-wire, care transmite comenzile exclusiv electric. Volanul este numit „Hypersquare”, o formă pătrată, inspirată parcă de un controller de jocuri.

Potrivit constructorului, această formă oferă o reactivitate excepțională la viteze mari și o manevrabilitate foarte ageră la viteze mici, în timp ce vibrațiile de drum sunt filtrate. Volanul se poate roti cu până la 1700 în ambele sensuri, astfel că o rotație completă este imposibilă.
Cabină luminoasă și personalizabilă

Spațiul din interiorul lui Polygon este cu totul original. Parbrizul este împins înainte și în jos, fiind de-a dreptul abrupt, iar stâlpul B lipsește, ceea ce creează un habitaclu deschis, luminat natural, apropiat de o cupolă de sticlă. Bordul este modular: pasagerii din față pot personaliza zona de pe bord cu suporturi pentru obiecte, precum telefoane, headset-uri, genți sau chiar skateboard-uri. Scaunele au o formă neobișnuită: o carcasă imprimată 3D din plastic reciclat (R-PET) și spumă turnată într-o singură bucată, ceea ce reduce drastic numărul de componente față de scaunele tradiționale.
Design sustenabil și materiale reciclate

Peugeot subliniază în comunicatul oficial că Polygon adoptă o abordare sustenabilă în procesul de fabricație. Vopseaua interioară conține componente reciclate din anvelope uzate. Textilele din habitaclu, de pe podea, plafon, panouri de ușă, provin din materiale reciclate, iar structura scaunelor este simplificată, pentru a avea cât mai puține piese. În plus, jantele și capacele lor, precum și sistemele de fixare, sunt realizate prin imprimare 3D din plastic reciclat. Anvelopele vin cu tehnologie Goodyear SightLine, ce transmite în timp real informații despre starea acestora către șofer.
Legătura cu viitorul Peugeot 208

Polygon este mai mult decât un show-car: este o viziune asupra următoarei generații Peugeot 208, ce ar urma să fie lansată în 2027 sau în prima parte a anului 2028. Liniile geometrice, designul felin, direcția fără legătură mecanică și volanul Hypersquare sunt elemente pe care Peugeot intenționează să le transfere în modele de serie. Din informațiile neoficiale, se așteaptă ca viitorul 208 să fie construit pe platforma STLA Small a grupului Stellantis, din care face parte Peugeot, să aibă motor electric și baterii LFP, oferind o autonomie estimată de circa 400 km. Prețul-țintă ar putea fi sub 25.000 de euro, ceea ce ar face modelul competitiv în segmentul citadinelor electrice.

Se poate spune că prototipul Polygon reprezintă o promisiune: Peugeot nu doar experimentează cu forme radicale și tehnologii îndrăznețe, ci deschide drumul către o nouă generație de compacte electrice. Prin designul geometric, controlul neconvențional al direcției și angajamentul față de sustenabilitate, conceptul nu este doar un exercițiu de stil, ci un indicator clar al direcției pe care Peugeot vrea să o urmeze. Iar cuvântul-cheie Polygon capătă sens real pentru viitorul mărcii franceze.
Vă recomandăm și:
Stellantis oprește dezvoltarea modelelor alimentate cu hidrogen



