Hongqi se pregătește să atace Europa: 15 modele electrice și hibride până în 2028

0
44

Hongqi, marca auto premium chineză, vrea să lanseze 15 modele electrice şi hibride în 25 de ţări europene până în 2028, mizând pe SUV-ul electric EHS5 ca deschizător de drum.

O strategie ambiţioasă

Compania de stat chineză FAW Group, proprietarul mărcii de lux Hongqi, a anunţat că intenţionează să lanseze nu mai puțin de 15 nodele electrice (EV) şi hibride (HEV) pe piaţa europeană până în 2028, acoperind 25 de pieţe. În paralel, planul include deschiderea a peste 200 de dealership-uri în Europa, un semn clar că Hongqi nu vede expansiunea ca pe un test punctual, ci ca pe un angajament pe termen lung. Marca chineză și-a anunțat astfel intenția de a ieși din zona de nișă și de a concura, direct sau indirect, cu producătorii de automobile premium din Europa.

Hongqi EHS5: miza pe clienții urbani și familii tinere

Piesa centrală a strategiei este SUV-ul electric compact Hongqi EHS5, prezentat de curând la salonul auto IAA Mobility 2025 din München. Acest model promite o autonomie de până la 550 km şi suportă încărcare rapidă de la 10% la 80% în aproximativ 20 de minute. Conceput ca o alternativă mai puțin impunătoare decât SUV-urile mari ale brandului, EHS5 este descris de designerii FAW ca fiind „mai dinamic și ușor mai tineresc”, cu alte cuvinte, mai adaptat traficului urban și nevoilor unei familii la început de drum sau a unui proprietar singur. Dimensiunile moderate, autonomia competitivă și reîncărcarea rapidă par să îl facă o alegere crucială pentru Hongqi în încercarea de a-și extinde baza de clienți din Europa. Și sedanul de ultralux și de clasă mare Guoya, un posibil concurent pentru Rolls Royce și Bentley, ar putea consolida prezența Hongqi în Europa.

Provocările sunt tarifele și adaptarea la moda locală

Planurile Hongqi vin însă într-un moment complicat. Mărcile chineze producătoare de EV-uri, inclusiv branduri precum BYD, Chery sau Changan, se confruntă cu tarife semnificative impuse de Uniunea Europeană la importuri, ceea ce ridică costul final pentru consumatori. Ca răspuns, Hongqi evaluează posibilitatea de a produce local, în regiuni precum sudul şi/sau estul Europei ori în zona scandinavă. Astfel, costurile de import ar putea fi anulate, iar aspectele logistice simplificate. O decizie strategică importantă, dacă brandul vrea să fie competitiv pe termen lung.

De la nișă la vizibilitate: punctul de plecare

Până la momentul actual, prezența Hongqi în Europa a fost modestă. În ciuda numelui și a tradiției sale pe piața chineză, vânzările sunt încă la un nivel redus pe Vechiul Continent: doar 771 de exemplare în primele 10 luni ale acestui an. Totuși, anunţul lansării celor 15 modele și deschiderea unei reţele extinse de dealeri schimbă perspectiva: ceea ce până nu demult părea un experiment restrâns capătă acum contur de strategie serioasă de piaţă.

Potențiala implicaţie pentru piața europeană

Dacă planul Hongqi va avea succes, concurenţa pe segmentul premium EV din Europa s-ar intensifica. Prezenţa unei alternative chineze, cu un mix de preţ competitiv, dacă se produce local sau ocolește tarifele prin alte strategii, designul orientat spre confort al mărcii şi stilul modern poate atrage clienți din zone unde mașinile electrice premium europene sunt percepute ca excesiv de scumpe. În plus, adoptarea de SUV-uri electrice compacte ca Hongqi EHS5 ar putea influența cererea în segment. Rămâne de văzut, însă, dacă aceste iniţiative vor transforma Hongqi dintr-o curiozitate exotică într-un actor relevant pe piața europeană.

Vă recomandăm și:

Rolls-Royce, Bentley sau Hongqi Guoya?

BYD devine partenerul de mobilitate pentru clubul Internazionale Milano

Chery New Jurneo Concept – MPV-ul viitorului

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

two × 1 =