Cu BMW R nineT m-am întâlnit prima oară acum un an când a fost lansat ca model aniversar în contul celor 90 de ani împliniţi de divizia Motorrad. O siluetă retro şi o mecanică performantă creionau, fără pic de falsă modestie, personalitatea unei motociclete care se face remarcată cu multă uşurinţă. E clar, se poartă negru!
Chiar şi aşa, băieţii de la Maff Design au ales chiar acest model pentru a-i da o nouă identitate stilistică în cadrul unui proiect comun cu BMW Motorrad România. Conceptul „All Black” grefat pe acest roadster este cum nu se poate mai potrivit. Sobrietatea cromatică este în perfectă consonanţă cu aptitudinile dinamice şi cu izul nostalgic pe care îl degajă, subtil, versiunea de serie.
Practic, motocicleta a fost demontată până la nivel de cadru şi au fost vopsite individual componentele vizate de procesul de customizare: rezervorul de combustibil (inclusiv buşonul), furcile, ghidonul, carcasa transmisiei cu cardan, capacele motorului boxer, farul şi rama instrumentelor de bord. Pentru un efect stilistic complet şi şaua a fost retapițată folosind ca material pielea naturală şi cusături în formă de romb pe care Maff le aplică tapiţeriilor executate pentru interioarele maşinilor de lux.
Rezultatul final este unul care intimidează. Bandajul cu fâşii de azbest aplicat celor două evacuări inferioare întăreşte şi mai mult agresivitatea mocnită afişată arogant de R nineT cu pachetul All Black. Pe lângă aerul de rebel trecut prin multe, bandajarea evacuărilor schimbă cu o tonalitate mai jos registrul și așa baritonal, al zgomotului pe care îl fac gazele arse când se îmbulzesc să iasă afară pe cele două țevi retezate nervos.
Aşa se face că, subjugat total de ropotele apocaliptice care răzbat de sub mine ori de câte ori rotesc cu sete acceleraţia, mă simt din nou vulnerabil în fața senzaţiilor pe care motorul boxer de 1170 cm3 şi 110 CP le oferă cu atât de multă generozitate şi uşurinţă. Fac eforturi de voinţă apreciabile pentru a mă stăpâni şi pentru a conduce astfel încât să nu stresez mai mult decât fonic pe şoferii cu care împart asfaltul. Privirile admirative din maşini, care mă însoţesc în timp ce le depăşesc, îmi confirmă că reuşesc să fac ceea ce îmi propun. Silueta joasă a motocicletei, dublată de lăţimea mare în partea de jos datorată dimensiunilor motorului în plan transversal, totul împachetat într-un negru intens, fac din BMW R nineT un spectru cât se poate de real al motocicletelor pe care le vedem prin filme conduse de eroi precum Batman sau Wolverine. Este clar că este genul de motor pentru care ai nevoie de o ţinută specială – nu m-aş mira dacă cei de la Maff ar scoate şi câteva accesorii vestimentare care să se asorteze cu aspectul tenebros al acestui model. Fiind vorba de un proiect pilot, BMW Motorrad România şi Maff Design aşteaptă să vadă care este nivelul de interes pe care îl stârneşte în rândul pasionaţilor rezultatul acestui parteneriat urmând ca apoi să se decidă soarta lui. Deocamdată, motocicleta are acelaşi preţ ca şi una de serie. În perioada următoare va fi expusă şi prezentată la diverse evenimente din Bucureşti şi din ţară așa că, dacă aveți ocazia să vă întâlniți cu ea, n-o ratați.