Austin Mini: Camaradul lui Mr. Bean

0
62

austin mini (3)Dacă aș încerca un joc de-a v-ați ascunselea cu un Austin Mini cu siguranță aș pierde! Am avut dovada în curtea RAR-ului.

Colegii mi-au spus că suntem vizitați de un Austin Mini, dar mașinuța am descoperit-o cu greutate printre ceilalți „mastodonți”, camuflată la „umbra” unui Logan. Vorbim despre un automobil care face parte din seria aniversară produsă în 1985, anul în care s-a sărbătorit jumătate de secol de la începerea fabricației.

austin mini (4)Proprietarul este tare mândru de automobilul său. Cinci ani a „răsfoit” internetul ca să găsească o așa bijuterie. Când s-a întâlnit cu vânzătorul nu a făcut mofturi. A plătit prețul cerut chiar dacă mașina era serios avariată. „Vopsitoria a fost făcută de un prieten, de partea mecanică m-am ocupat eu, la service-ul meu. Am avut nevoie de zeci de sprayuri, kituri și vopsele, și am folosit 15 kilograme de antifon. O să mă întrebați de ce am făcut acest efort? Aceasta este mașina mea de suflet. Îmi place de când mă știu, încă din vremea studenției. Eram foarte tinerel când am văzut-o prima oară”, își începe povestea Daniel Păruș. Reparațiile au durat mai bine de șase luni și au costat câteva mii de euro. Piesele originale au fost aduse de la două magazine din Paris și Londra. Automobilul produs dincolo de Canalul Mânecii are un motor de 998 cmc, 39 CP și consumă puțin peste șapte litri la suta de kilometri. La prima vedere mașina pare micuță rău, iar roțile zici că sunt împrumutate de la o trotinetă. Sunt gata să fac pariu că proprietarul, înalt de 1,85 m, nici măcar nu încape la volan. Bine că nu mi-am riscat veniturile, că rămâneam fără parale tocmai de sărbători.

austin mini (6)În interior au intrat proprietarul, dar și alți clienți curioși, în total patru bărbați zdraveni.  Sper că la mijloc nu a fost un număr de magie… Daniel mă vede nedumerit și îmi spune zâmbind: „Este considerată o mașină mai mare la interior decât în exterior. Proprietarul îmi mărturisește că opera nu este gata. Mai are nevoie de câteva mici retușuri și vrea ca pe plafon să deseneze steagul Angliei. Și apoi o va face cadou băiatul său de doar trei luni. Automobilul este doar pentru ocazii speciale, mai ales că orice călătorie se transformă într-o aventură. „Colegii din trafic se apropie foarte mult să o vadă și merg paralel cu mine. Uneori mă tem că o să ne lovim. Dacă iau un bănuț pentru fiecare poză îmi mai cumpăr una” spune Daniel. Omul are dreptate. Cât am stat de vorbă automobilul este supus unor adevărate ședințe foto.

Doar este vorba de mașina care a apărut în celebrul serial de comedie  „Mr. Bean”. Cine nu își aduce aminte de episodul în care celebrul personaj, interpretat de actorul Rowan Atkinson, își conduce mândru automobilul dintr-un fotoliu așezat pe capotă. Volanul era manevrat de câteva frânghii, iar pedalele reacționau apăsate cu coada cu un mop. În serial s-au folosit trei mașini. Prima, de culoare portocalie, nu a apucat premiera pentru că a fost serios avariată la filmări. În momentul accidentului, mașina nu era condusă de Rowan Atkinson. Actorul britanic are experiență mare când este vorba de incidente rutiere. Ziarele britanice au scris despre momentul în care „Mr. Bean” și-a avariat serios bolidul McLaren pe care îl cumpărase cu 640.000 de lire sterline. Reparațiile au costat 900.000 de lire sterline, dar accidentul nu a scăzut prețul mașinii.  „Mr.Bean” a făcut o avere cu ea reușind să o vândă pentru suma de opt milioane de lire sterline.

austin mini (2)

Articolul precedentBMW R nineT: Se poartă negru
Articolul următorMercedes 500 E: Stuttgart taxi
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 6 = sase