Scuter BMW de lux

0
358

scuter BMW (6)BMW Maxi Scooter este deja o prezenţă vizibilă şi pe străzile de la noi. Posesor al unei staturi impresionante şi al unui motor de 650 cmc, acest scuterul BMW face parte din elita acestor forme de transport adăugând la calităţile uzuale şi pe cele datorate prezenţei unei electronici avansate. Probabil „cea” mai avansată…

scuter BMW (3)Disponibil în două variante de echipare – Sport şi GT – BMW C 650 foloseşte în ambele cazuri aceeaşi mecanică. Motorul de 647 cmc, cu doi cilindri în linie, dezvoltă 60 CP şi 63 Nm pe care transmisia CVT îi exploatează mai eficient din moment ce raportul de transmitere între arborele de intrare şi ieşire al cutiei a scăzut de la 3,28 la 2,72, iar cel corespunzător celei mai lungi trepte a devenit subunitar – 0,82. S-a căutat astfel obţinerea unui răspuns mai rapid pe accelerări, dar din toată povestea asta a profitat şi viteza maximă care a crescut de la 175 km/h la 180 km/h. Cu un sound viguros, nuanţat cu acorduri baritonale, C 650 te invită, franc, la plimbare. Poziţionarea bună a riderului, la adăpost de curenţii de aer şi faptul că ai unde să-ţi întinzi picioarele sunt două argumente „pro” foarte importante dacă ai de gând să evadezi în afara oraşului. Sau dacă vrei să te convingi de veridicitatea valorilor comunicate de producător cu privire la performanţele dinamice. Motorul demonstrează imediat că are resurse suficiente să se „caţăre” până sus pe scala vitezometrului, etalonată până la… 180 km/h. Sprintat cu maneta de gaz complet deschisă, ajunge cu multă lejeritate la 130 km/h. Sub amprenta confortului pe care o dă călătoriei şaua lată, parbrizul înalt şi spaţiul de la picioare, am redus din acceleraţie până când zgomotul şi vântul şi-au domolit zbuciumul la un nivel paşnic. Concret, până la 100 km/h. Turaţia motorului este undeva între 4.000 şi 5.000 rpm, iar consumul instantaneu evoluează în jurul valorii de 4 litri. Consider că este un regim perfect adaptat pentru croazieră. Cu circa 0,3 litri mai jos, dar fără a ieşi din intervalul de turaţii dintre 4 şi 5.000 rpm, am descoperit mersul cu 90 km/h. „Tihnă” este cuvântul cel mai potrivit pentru a descrie călătoria în aceste coordonate.
scuter BMW (2)Dar, în tradiţia recentă a mărcii, şi „siguranţa” este un ingredient extrem de important al călătoriei cu un scuter BMW. Aşa se face că acest BMW C 650, în versiunea GT, este primul din specia sa care oferă sistemul de avertizare pentru unghi mort. Funcţionează pe acelaşi principiu ca la maşini (senzorii sunt plasaţi sub şaua spate), doar că de data asta utilitatea lui este exponenţial mai importantă din moment ce între tine şi restul participanţilor la trafic nu este decât un articol de îmbrăcăminte. Cum de multe ori m-am văzut obligat să circul mai aproape de bordură, fie că ocoleam gropi sau… depăşeam maşini care nu s-ar fi mutat nici în ruptul capului de pe banda centrală a drumurilor cu două benzi pe sens, am salutat în gând iniţiativa celor de la BMW de a instala ca echipament standard sistemul Automatic Stability Control (ASC). Cele mai subtile diferenţe de viteză unghiulară dintre roţi sunt înregistrate de senzorii ABS, informaţie care dictează motorului o reducere proporţională a fluxului de putere către roata spate. Pentru tine, asta înseamnă „ratarea” unei eventuale trânte, ceea ce mi se pare că nu este chiar rău… Sistemul ABS răspunde prompt, cu multă hotărâre. Frânarea de urgenţă de la 100 km/h, doar cu spatele, are un tempo nervos, dar stabil. Tangajul scuterului este practic netulburat din poziţia de echilibru. Dacă situaţia o impune, poţi folosi frâna față ca să scurtezi distanţa până la oprire, intervenţia acesteia fiind extrem de perceptibilă din şa. Cum spuneam la început, te poţi bucura de verva vibrantă a motorului în două variante de echipare: Sport şi GT.

Diferenţele dintre cele două vizează specificul fiecărei ramuri în parte. Şi, evident, preferinţele fiecăruia dintre noi. De la variaţii ale spaţiului util disponibil până la configuraţia şeii sau dotările afiliate confortului (de exemplu versiunea Sport are parbriz reglabil manual în timp ce GT-ul beneficiază de reglaj electric al acestuia) şi siguranţei, cu un plus semnificativ în cazul versiunii GT datorită avertizării pentru unghiul mort. BMW C 650 oferă ce este mai bun în segmentul vehiculelor cu două roţi destinate mediului urban şi inter-urban. Evident, la un preţ pe măsură.

scuter BMW (1)

Articolul precedentA apărut Auto Test Magazin – noiembrie 2016
Articolul următorEduard Palaghiță cu Dacia în SUA
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte − 2 =