Imaginați-vă că vă pregătiți să mergeți în vacanță la mare, chiar dacă este încă primăvară. Dar nu să locuiți la un hotel de cinci stele, ci în propria mașină, tocmai ca să aveți libertate deplină de mișcare, ca un camping premium. Vă gândiți că un van ar fi o alegere înțeleaptă. Dar dacă scrie pe el AMG?
Despre V-Class nemții de la Mercedes și-au spus că pot deveni mașini perfecte pentru camping, dar cu condiția să poarte semnătura tunerului de casă AMG. Iar linia Marco Polo AMG este rezultatul. Atenția a fost concentrată pe caroserie care include elementele de stil specifice brandului german. Un „van camper” care în partea frontală are guri de admisie proeminente, grila „diamantată” și baghetele cromate, iar spoilerul din spate arată ca un dispersor şi accentuează caracterul musculos al lui Marco Polo. Jantele din aliaj ușor, de 19 inci, cu un design dezvoltat de AMG, contribuie la aspectul sportiv. La fel ca V-Class AMG standard vanul are discuri de frânare de 17 inci, etriere cu literele Mercedes Benz și o suspensie sport coborâtă cu 15 milimetri. Iar cei care preferă suspensia Agility Control cu amortizoare variabile este bine să știe că face parte din „opționale”.
Linia AMG este disponibilă pentru toate trei variantele de motorizare 136 CP, 163 CP și 190 CP ca și pentru variantele 4Matic pentru Marco Polo.
Interiorul poartă la rândul său semnătura AMG. Conține guri de ventilație în crom argintiu, pedale sport din aluminiu lustruit și ornamente în genul fibrei de carbon. Până la jumătatea anului noi caracteristici care adaugă un suflu de individualitate vor fi disponibile. De exemplu, trapa retractabilă va fi și în culoarea antracitului pe când cabina poate fi dotată, ca opțiune, cu lumina ambientală deja familiară la V-Class. Iluminarea led subtilă poate fi diminuată în cinci trepte și cu trei tonuri coloristice diferite poate permite setarea uni mod de iluminare individual: neutru (alb), solar (ambră) și polar (albastru-gheață).
Împreună cu funcționalitatea, aspectul estetic și stilul se îmbină eficient și siguranța. După spusele oficialilor Marco Polo este primul van camper care a fost supus unui test de ciocnire mult mai sever decât regimul de testare convențional și a arătat cum pasagerii sunt protejați de încărcătura vehiculului, dar și de stabilitatea mobilei de interior în cazul unui accident. Într-o coliziune la viteza de 56 km/h structura vehiculului a absorbit toate forțele generate fără vreo deformare deosebită în interior. Toate componentele au rămas intacte și ușile mobilei închise astfel încât să se asigure că nicio oală, cratiță sau alt obiect o să cadă. La fel cum are un spațiu pentru bucătărie cu chiuvetă, aragaz cu două ochiuri, cutie frigorifică și bufet, Marco Polo este dotat și cu un șifonier, scaune rotative, o masă rabatabilă și o canapea/pat rabatabilă plus un pat în… plafon.
De fapt este pe plafon… și a fost posibil datorită noului acoperiș „pop-up” ce a devenit structură de bază și pentru modelul Vito cu o lungime de 5,14 metri.
Este făcut dintr-un plastic întărit cu fibră de sticlă (GFRP) și izolat cu spumă rigidă și este ridicat de un mecanism foarfecă în față și de pistoane cu gaz în partea din spate. Oricum, proiectanții spun că spațiul pentru picioare nu are de suferit. Interiorul este asortat cu un material din velur. Combinația de materiale este ușoară și rigidă și asigură o izolare optimă împotriva căldurii și a zgomotului.
Patul cu o suprafață de 2 x 1,15 metri este instalat în scoica acoperișului. Dacă nu este folosit când acoperișul este deschis, el poate fi pliat deasupra cu ajutorul a două pistoane cu gaz. Această funcțiune permite un interior spațios cu loc suficient pentru cap. Burduful pentru acoperiș are trei ferestre semicirculare, fiecare dotată cu un fermoar dublu. Un mecanism de pliere util cu bare de plastic cusute în interior retrage materialul textil înăuntru când acoperișul este închis și previne ca burduful să rămână blocat între caroserie și acoperiș.