Apple a avut succes încă din momentul în care s-a lansat pe piaţa de telefonie mobilă, însă, în ultima vreme, s-a orientat spre noi domenii, printre care şi construirea de maşini autonome. Cu alte cuvinte, până la un viitor iCar mai este doar un pas.
Zvonurile despre implicarea companiei din Silicon Valley în industria auto încep să prindă contur, aceasta având în desfășurare un proiect denumit Titan.
La cârma acestui concept este Steve Zadesky, vicepreşedinte Apple.
Compania nu a confirmat faptul, dar, conform unui articol din Wall Street Journal, Apple are deja angajaţi care lucrează la acest proiect, echipa urmând să se mărească. Drept urmare, este posibil să nu fie doar un zvon faptul că vor exista chiar şi maşini autonome cu sigla Apple. Deci vom avea un produs finit, cel puţin sub formă de prototip. Iar Apple nu prea obişnuieşte elaboreze doar tehnologii, ci doreşte controlul absolut când dezvoltă un produs de top. Totuşi, dacă va produce o maşină de serie, ca parte a unei strategii de revoluţionare a domeniului, rămâne de văzut.
Se zvoneşte că, spre deosebire de Tesla, care produce automobile cu valenţe sport, Apple s-ar orienta iniţial spre construirea unui monovolum. În cazul acesta profiturile ar putea fi realizate din vânzarea de aplicaţii pe toată durata de viaţă a maşinii.
Faptul că va fi autonom înseamnă că cele două ore aproximativ, pe care le petrecem de acasă pană la job şi înapoi, pot fi dedicate interacţionării cu dispozitivele Apple din maşină. Apoi, oamenii ar fi dispuşi să plătească semnificativ mai mult pentru o aplicaţie auto. În cazul unui autoturism, aceste venituri s-ar putea mări chiar şi de câteva ori, mai ales dacă aplicaţiile vin ca opţiuni la o maşină care ar putea costa peste 40.000$ în momentul lansării. Apple are deja milioane de utilizatori de iTunes, aplicaţie utilizată pentru redarea și organizarea fișierelor muzicale audio și video, iar implicarea sa în domeniul auto, atât ca producător de maşini, cât şi ca furnizor de tehnologie, ar putea însemna un profit considerabil de pe urma acestei baze uriaşe de utilizatori.
Chiar dacă va dori să realizeze un automobil propriu, Apple nu va putea să îl lanseze mai devreme de finalul lui 2017, iar asta doar în cazul în care ar apela la un subcontractor pentru construirea acestuia. Dacă acesta va fi un nume cunoscut rămâne de văzut. Însă, trebuie ținut cont de faptul că, spre deosebire de computere şi telefoane, realizarea unui automobil este mult mai atent controlată iar restricţiile care vizează siguranţa şi protecţia mediului sunt mult mai numeroase. De asemenea, durata de viață este mult mai mare, o generaţie a viitorului model durând câţiva ani și nu 18 luni ca în cazul unui telefon.
Altfel spus, nu ar trebui să ne mirăm dacă la începutul lui 2018 vom vedea pe străzi mașini autonome electrice produse în serie și care vor purta logoul Apple.