Un model celebru de automobil precum Aston Martin DB5 devine un creator de povești, mai ales când la volanul său s-a aflat renumitul personaj James Bond. Iar pentru ca legendele auto să nu dispară poate că cei mici ar trebui să le trăiască „pe viu” într-un model la scară redusă.
Așa că Aston Martin s-a hotărât să dea girul celor de la The Little Car Company să construiască un model la scară redusă, cu tracțiune electrică, a mașinii agentului 007. Colaborarea a durat 15 luni, iar rezultatul este un DB5 Junior autentic, cu o perfectă acuratețe a detaliilor obținută în urma scanării 3D a modelului original.
Ideea era ca mini-mașina, cu o lungime de aproximativ 3 m și o lățime de 1,1 m, să găzduiască fără probleme un adult cu un copil alături, tocmai pentru ca poveștile și plăcerea conducerii unei asemenea legende să poată fi transmise de la o generație la alta.
Autenticitatea deplină a fost cheia dezvoltării vehiculului. De exemplu, DB5 Junior are aceleași simboluri emblematice Aston Martin, cum sunt „aripile”, „scutul” și însemnele DB5 ca la modelul original din 1963. La fel ca fratele său mai mare, tabloul de bord este plin de instrumente funcționale Smiths, care au fost inteligent actualizate pentru epoca modernă. Indicatorul nivelului de combustibil a fost transformat într-un contor de baterie, în timp ce cadranul pentru temperatura uleiului monitorizează acum temperatura motorului. În cele din urmă, același ceas Smiths văzut în mașina originală din anii ’60, este poziționat în fața scaunului pasagerului.
Un volan identic, la o scală redusă la două treimi față de cel original, se află în fața bordului, dar acum are un aspect de curse care îi permite șoferului să intre și să iasă ușor din mașină. Puterea este controlată din pedalele din aluminiu pentru accelerare și frânare și, așa cum se așteaptă toată lumea, farurile, lămpile de frână, indicatoarele și claxonul sunt perfect funcționale.
Totuși, modul de construire este cât se poate de modern. Șasiul este de tip fagure din aluminiu, iar caroseria din compozit oferă o platformă foarte rigidă, menținând în același timp greutatea totală până la aproximativ 270 kg. Este animat de un sistem de propulsie electric care trimite 5kW/6,7 CP roților din spate, iar șoferii vor fi recunoscători pentru scaunul „scoică” integrat în timp ce vor accelera până la viteza maximă de 48 km/h.
Mașina dispune de o suspensie cu dublu braț în partea din față, conform originalului, unghiul roților având geometria originală. Puntea din spate este tractoare și păstrează paternul cu bascule inferioare și superioare și tijă Panhard.
Puterea este transmisă la sol prin roți de 10 țoli, cu spițe, și se diminuează cu ajutorul frânelor cu disc ventilate pe cele patru roți, completate de un sistem regenerativ. Pachetul de baterii este amplasat sub capotă și oferă o autonomie între 16 și 32km, în funcție de stilul de conducere. O a doua baterie poate fi adăugată ca rezervă, iar înlocuirea ei se face în câteva secunde.
Însă deliciul celor de volan vor fi cele trei moduri de conducere selectabile, Novice, Expert și Race, la care se adaugă și o frână de mână hidraulică, în stil raliu, pentru o experiență de conducere supremă. Aceasta din urmă îi va încânta, de fapt, pe „copiii” care au depășit de mult vârsta adolescenței.
În adevăratul stil DB5, mașina vine în renumita culoare Silver Birch, cu un interior din piele neagră și un set de covoare. Există chiar și un portbagaj în spate pentru depozitare, în cazul în care aveți ceva de transportat.
Mai mult, va exista și o variantă DB5 Vantage Junior care va avea și un al patrulea mod, denumit chiar Vantage, acționat de un comutator „rachetă” ascuns, care dublează puterea la 10 kW/13,4 CP și crește viteza maximă la o valoare necomunicată încă. Puterea este acum livrată roților printr-un diferențial cu alunecare limitată (LSD) pentru îmbunătățirea tracțiunii la viteză mare. Performanța este îmbunătățită în continuare de corpul ușor din fibră de carbon și de un al doilea pachet de baterii, dublând autonomia la 32-64 km, tot în funcție de stilul de conducere.
Partea interesantă este că fiecare proprietar DB5 Junior va primi calitatea de membru al respectatului Aston Martin Owners Club și vor fi create trei registre complete ale specificațiilor individuale ale tuturor celor 1059 vehicule viitoare pentru confirmarea provenienței și autenticității. În plus, toți posesorii vor primi abonament gratuit la The Little Car Club, care le permite să participe la evenimente exclusive în care ei, copiii și nepoții își pot conduce mașinile pe cele mai prestigioase piste de curse. Asta dacă vor avea de unde să scoată 38.200 de euro pentru DB5 Junior sau 49.200 euro pentru versiunea Vantage.
Foto: Aston Martin