Marca Audi este puternic determinată să ocupe o poziție de vârf în nișa în plină expansiune a automobilelor electrice și deja a lansat SUV-ul Audi e-tron ce va fi urmat, în acest an, de e-tron Sportback. Al treilea model de pe listă, programat pentru 2021, este prefigurat de Audi e-tron GT Concept.
Toate cele trei modele au calitățile caracteristice mașinilor Audi – tehnologii de top, arată bine și au performanțe excelente -, dar fiecare are propria personalitate: e-tron este un SUV sportiv, dar, totuși, clasic, total opus extravagantului e-tron Sportback, aflat undeva la granița dintre crossover și sedan în două volume și jumătate supraînălțat, iar e-tron GT Concept este un coupe cu patru uși asemănător cu A7 Sportback. Prototipul utilizează o platformă tehnică plată, preluată de la Porsche Taycan, având pachetul de acumulatori instalat dedesubt, ceea ce se traduce printr-un centru de greutate poziționat jos. Audi e-tron GT Concept este lung, lat și de înălțime mică. Pentru că tot l-am amintit pe A7, conceptul este la fel de lung ca acesta, dar este mai lat și mai puțin înalt. Caroseria sa este fabricată dintr-o varietate de materiale, cum sunt fibra de carbon (acoperișul), aluminiul și oțelul de înaltă rezistență.
În timp ce liniile caroseriei anunță stilul de design al viitoarelor modele Audi, alte detalii, cum ar fi prizele de aer din arcele roților și difuzorul posterior de aer, sunt rezultatul direct al testelor din tunelul aerodinamic. Atenția și precizia cu care a fost proiectat și finisat exteriorul conceptului au dus la obținerea unor suprafețe aproape perfecte, pe care aerul „alunecă”, fapt ce reduce rezistența la înaintare și necesarul de energie electrică pentru deplasare. Și jantele de 22 inci au fost desenate astfel încât aerul să pătrundă ușor printre cele cinci spițe și să răcească frânele. Grila și blocurile optice cu LED completează fericit imaginea de ansamblu și vor fi și ele surse de inspirație pentru următoarele modele Audi. Designul și finisarea interiorului nu fac decât să continue ceea ce s-a realizat la exterior, materialele de calitate și tehnologiile digitale de vârf, reprezentate, în primul rând, de cele două ecrane de mari dimensiuni, unul pentru indicatoarele de bord, celălalt, tactil, pentru centrul multimedia încununând munca de excepție a designerilor Audi.
Sistemul de propulsie furnizează 590 CP și este format din două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă. Tracțiunea integrală quattro electrică este completată de sistemul de virare cu toate roțile, performanțele fiind de automobil supersport: 3,5 secunde pentru demarajul 0-100 km/h, iar viteza de 200 km/h este atinsă în 12,4 secunde de la plecarea de pe loc. Energia electrică este furnizată de acumulatori cu o capacitate totală de 90 kWh, autonomia anunțată de Audi fiind de 400 km.
Energia este recuperată de sistemul de frânare în combinație cu motoarele electrice. Recuperarea energiei se face în mai multe moduri: Manual, prin intermediul padelelor de la volan cu care șoferul schimbă treptele cutiei de viteze, Automatic și la regenerare la frânare. Suplimentar, mașina utilizează motoarele electrice pentru recuperarea energiei atunci când șoferul frânează ușor, frânele propriu-zise intrând în acțiune doar când se apasă pedala mai puternic. Conceptul își poate încărca bateriile și de la priză sau wireless, prin inducție. Modelul de serie bazat pe Audi e-tron GT Concept va intra în producție la finalul anului 2020, primele exemplare urmând a fi livrate clienților la începutul lui 2021.
Text: Florin NECULA / Foto: Audi