Audi RS Q8 facelift scrie istorie

0
2637

Ajunsă la mijlocul vieții, actuala generație Audi RS Q8 tocmai a trecut printr-un facelift așteptat. Procesul de împrospătare a adus și cea mai capabilă versiune a sa. Aceasta poartă numele performance, devenit tradițional pentru mașinile foarte sportive din panoplia Audi.

În vârful gamei Audi, Q8 este disponibil sub forma unei versiuni sportive SQ8, cu un motor turbo pe benzină 4.0 V8 TFSI de 507 CP, precum și a unui RS Q8, cu același propulsor, dar la care supraalimentarea duce puterea până la 600 CP. Facelift-ul acestui SUV-coupe, „frate” tehnic al lui Lamborghini Urus, este însoțit și de versiunea de maxim potențial, RS Q8 performance (așa se scrie, cu minusculă). Variantă și mai exclusivistă, aceasta va fi apreciată pentru ai săi 640 CP și valoare a cuplului maxim de 850 Nm, cu 50 Nm mai mult decât are RS Q8. Inginerii mărcii din Ingolstadt au avut grijă, totuși, să nu plaseze cursorul deasupra lui Urus. Acesta păstrează o putere de 650 CP, în versiunea de bază, și ajunge la 666 CP, la nivelul de top Urus Performante.

RS Q8, cel mai puternic din istorie

Audi RS Q8 performance rezolvă demarajul de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde (cu 0,2 s mai bine decât RS Q8) și are o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic). Aceasta poate fi ridicată la 280 km/h, dacă se bifează pachetul Dynamic pe lista de opțiuni, sau chiar 305 km/h, cu și mai costisitorul Dynamic Plus. Audi precizează că performance primește în standard sistemul de evacuare sport RS, altfel opțional, despre care spune că „intensifică și mai mult experiența sonoră”. Pentru ambele versiuni, tracțiunea integrală quattro și transmisia automată Tiptronic cu 8+1 rapoarte sunt standard. La fel sunt și suspensiile pneumatice adaptive, diferențialul central mecanic și direcția integrală (roți spate viratoare cu până la 1,5o). Mai trebuie subliniat că breakurile sportive Audi RS6 Avant performance și RS6 Avant GT se opresc la 630 CP putere maximă, ceea ce face din Audi RS Q8 performance cel mai puternic model cu motor termic din istoria producătorului auto german.

Schimbări estetice puține, dar vizibile, pentru Audi RS Q8

Restyling-ul lui Audi RS Q8 nu a fost amplu, dar modificările sunt ușor observabile. La partea frontală, prizele de aer incluse în spoilerul redesenat sunt mai mari ca înainte și sunt acoperite de uriașa grilă Singleframe cu model fagure. În spate, deși difuzorul de aer a fost modificat, continuă să includă, la capete, evacuările ovale ale sistemului de eșapament. Ca o notă inspirată de la mașinile de curse, noul difuzor de aer are mijlocul marcat de un mic reflector de tip „ochi de pisică”, dar de formă dreptunghiulară. Stopurile folosesc diode OLED, sunt organizate segmentar și sunt unite printr-o bandă luminoasă pe toată lățimea spatelui. Jantele de 23 inci opționale sunt disponibile în mai multe variante, inclusiv forjate, și reduc greutatea mașinii cu 20 kg. Și pot fi echipate cu anvelope Pirelli P Zero în dimensiunea 295/35 R23.

Pe piețele occidentale unde Audi RS Q8 și RS Q8 performance vor fi disponibile în primă fază, prețurile de bază se vor situa în jurul a 185.000 de euro, fără taxe.

Vă recomandăm și:

Aston Martin Valiant – Extremist legal

Noul BMW M5: plug-in hibrid cu 727 CP

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 + sase =