Bentley a livrat un nou Speed Six din… 1930! Este prima reiterare a acestui model din seria Continuation Series „Car Zero” restrânsă la doar 12 unități.
În fapt este al doilea model, primul fiind un Bentley Blower Continuation (tot din 1930) care a participat recent la o cursă de anduranță de 24 de ore la Portimão, în Portugalia, ambele fiind operele diviziei Bentley Mulliner.
De ce Speed Six?
Pentru că este considerat unul dintre cele mai importante modele Bentley din istorie, fiind cea mai de succes mașină de curse produsă vreodată de constructorul britanic. Și bineînțeles, pentru construirea ei s-au folosit aceleași procese de fabricație ca la mașina originală de la sfârșitul anilor 1920.
Recentul Speed Six este realizat în mod clasic, caroseria Parsons Napier Green fiind montată pe un șasiu vopsit în negru. Aceleași faruri rotunde duble finisate în crom cu o plasă de protecție și separate de un număr mare „4” pe radiator sunt identice cu modelul aproape centenar.
Ca orice model din portofoliul Bentley Mulliner Classic este fabricat manual de la zero, pentru construirea fiecărei mașini din serie fiind necesare opt luni de zile. Pentru aceasta echipa de experți formată din tehnicieni și artizani Mulliner lucrează îndeaproape cu o rețea de furnizori specialiști din Marea Britanie pentru a reconstruirea cu exactitate a fiecărui detaliu al modelului original.
Abordare clasică, dar actuală
Cabina și exteriorul sunt autentice, fiecare indicator și comutator fiind realizate conform specificațiilor mașinilor Speed Sixes care au concurat și au câștigat cursa de la Le Mans în 1930. Pielea tăbăcită are culoarea maro intens cu tonuri de roșu dominant, care împreună cu mocheta se îmbină perfect cu celebra culoare Parsons Napier Green a exteriorului. Culoarea exteriorului fost un element important pentru noua serie de mașini pentru care, la începutul proiectului, echipa Mulliner Classic a vizitat Muzeul Național al Automobilelor din Beaulieu, Hampshire. Scopul a fost să verifice cele cinci vopsele Parsons de epocă autentice care sunt disponibile acum și clienților.
Peste 600 de piese noi individuale, inclusiv blocul motor, au fost fabricate pentru noul motor de curse de 6½ litri, care la acea vreme dezvolta 200 CP. Pe de altă parte, testele Dyno au arătat că motoarele din seria Continuation dezvoltă 205 CP. În timp ce rezultate mai bune au fost atinse cu ajutorul materialelor de inginerie moderne (așa cum fac multe echipe de curse clasice), scopul echipei Continuation Series a fost să creeze un Bentley exact așa cum ar fi arătat și ar fi funcționat în 1930.
Vă recomandăm și:
Bentley Bentayga EWB primește o ediție specială inspirată din lumea iahtingului