Auto Test Magazin a participat la prima ediție a Best Electric Car in Romania, o competiție care își propune să stabilească anual cea mai reprezentativă mașină electrică pentru piața autohtonă. Juriul competiției este format din 14 jurnaliști care acoperă toate tipurile de canale media din presa auto din România.
Anul trecut, chiar dacă a fost unul dintre cei mai grei pentru industria auto, cât și pentru piața autovehiculelor, în România s-au înmatriculat 2.845 de mașini 100% electrice. Nu pare semnificativ, însă reprezintă o creștere cu 89% comparativ cu anul 2019, iar o contribuție majoră a avut‑o programul Rabla Plus, prin care statul subvenționează cu 45.000 lei achiziția unei mașini electrice, valoare la care se poate adăuga un tichet Rabla Clasic în valoare de 7.500 lei.
Iar anul acesta debutul competiției a avut loc în fața Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor odată cu anunțarea începerii programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, unde cele șapte mașini finaliste au fost expuse.
„Este o competiție în care sunt analizate toate mașinile electrice care sunt astăzi pe piața din România și toate opțiunile care pot fi alese de cei ce vor să beneficieze de sprijinul Rabla Plus. Astăzi în ședința de guvern vom prezenta bugetul Administrației Fondului de Mediu, instituția care finanțează Rabla Clasic și Rabla Plus. Cele două programe sunt cele prin care ministerul își dorește ca parcul auto din România să fie reînnoit, își dorește ca mobilitatea să fie în linie cu tendințele europene și mondiale. Ne dorim ca viitorul pe care îl pregătim pentru copiii noștri să fie unul mai curat, iar aerul din București și din toate orașele țării să fie mai puțin poluat” a declarat cu această ocazie Tanczos Barna, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.
„La Rabla Clasic am majorat bugetul de la 6.500 la 7.500 de lei tichetul standard în 2021. Am majorat de asemenea ecobonusurile pentru automobilele hibride și pentru cele care au emisii scăzute de CO2, sub 96 de grame pe kilometru. În paralel am dublat bugetul pentru vehiculele electrice păstrând aceleași condiții de anul trecut, 45.000 de lei pentru mașinile full electrice, 20.000 pentru plugin hibrid și, foarte important, am introdus și la Rabla Clasic interdicția de a vinde mașina care a beneficiat de acest sprijin” a completat acesta.
Prima ediție a competiției are reguli clare de desfășurare. Într-o primă etapă se identifică și se stabilesc modelele eligibile, mai exact cele care au fost lansate în ultimul an, după 1 martie 2020, și sunt disponibile fizic pe piața autohtonă până la data desfășurării competiției. Iar ediția inaugurală Best Electric Car a înregistrat nu mai puțin de 21 de modele eligibile, unele complet noi, împreună cu cele care au trecut prin facelift-uri importante care au presupus schimbarea capacității bateriei.
În a doua etapă, juriul a selectat prin vot individual cele şapte finaliste ale acestei ediției 2021: BMW iX3, Citroen e-C4, Honda e, Kia e-Niro, Mercedes-Benz EQA, Skoda Enyaq iV și Volkswagen ID.3
În paralel, pe site-ul concursului s-a inițiat o linie de vot dedicată cititorilor care au putut vota modelul preferat, iar câștigătoarea acestei secțiuni publice va primi un foarte important premiu, cel de popularitate. Modelul câștigător va fi anunțat după cel votat de juriu.
Iar în cea de-a treia etapă, câștigătoarea Best Electric Car a fost desemnată în urma unui test complex care s-a desfășurat pe parcursul a două zile.
Pe 22 aprilie, în urma cuantificării voturilor câștigătoarea primei ediții a Best Electric Car in Romania a fost desemnat Skoda Enyaq iV, în timp ce răsfățata publicului a fost Kia e-Niro.
„Cei care au mai fost la asemenea conferințe de presă își aduc aminte că acum doi-trei ani, în același loc din fața Ministerului Mediului, erau disponibile trei-patru mașini electrice. Iată că astăzi avem la dispoziție zeci de modele. Doar aici în parcare, dacă ne uităm, avem la dispoziție de la modele mini, cum este Dacia Spring, și până la SUV-uri. Deci oferta crește și era normal să apară o asemenea competiție Best electric car în România. Este foarte interesant faptul că în țara noastră sunt companii care lucrează foarte intens la dezvoltarea mașinilor electrice, cum sunt Vitesco sau Bosch, care construiesc o mare parte din aceste mașini, dar construiesc și mașinile de mâine care, vrem-nu-vrem, vor fi electrice, vor fi autonome, vor fi conectate atât între ele cât și cu strada și, foarte important, vor produce zero accidente. Acesta este situația și trebuie să ne schimbăm paradigma de utilizatori, de cumpărători de automobile, să ne adaptăm și să devenim în foarte scurt timp utilizatori de mașini electrice” declara Florin Micu, AutoExpert Media, în fața presei la începutul Best Electric Car in Romania.











