Extreme E – Etapa 1: Noi începuturi

0
225

În ciuda restricțiilor impuse de pandemie, o nouă competiție s-a născut din pasiunea pentru sportul cu motor combinată cu necesitatea de a atrage atenția asupra mediului înconjurător. Așa s-a înființat Extreme E: prima competiție off-road dedicată mașinilor electrice.

O nouă competiție dedicată automobilelor de teren cu propulsie electrică a luat naștere în acest an. Numită Extreme E, este opera celor care au înființat și Formula E, primul campionat de monoposturi electrice.
Promovat timp de aproape un an de zile și atrăgând o serie de nume extrem de sonore din lumea sportului cu motor atât ca proprietari de echipe, cât și ca piloți, Extreme E a debutat cu prima etapă din Arabia Saudită.
Deși cursa nu a avut explozia oferită de circuitele urbane din Formula E, mașinile electrice din Extreme E au oferit o senzație nouă cu buggy-uri electrice întrecându-se în dunele deșertului arab live la televizor și online.
Toate echipele din Extreme E folosesc modelul Odyssey21 dezvoltat de Spark Racing Technology. Modelul de competiție are o masă totală de 1.650 de kilograme, sistem de tracțiune integrală și motor electric capabil să dezvolte peste 540 CP. Conform regulamentului, designul exterior a fost stabilit de fiecare echipă în parte. Primul sezon al competiției include doar 12 concurenți, iar formatul este asemănător cu cel din Rally Cross.

Echipa Rosberg X Racing a dominat finala pentru a câștiga evenimentul inaugural Extreme E în deșertul din Arabia Saudită, după ce mașina echipei X44 înscrisă de Lewis Hamilton s-a confruntat cu probleme tehnice. În echipa lui Hamilton, care este condusă de Prodrive, unul dintre piloți este celebrul campion din WRC, francezul Sebastien Loeb.
Sistemul folosit în Extreme E implică o sesiune de calificări. În urma clasamentului rezultat după sesiunea de calificări, echipele sunt împărțite în grupe de câte trei. Primele trei merg în semi-finală, următoarele trei în Crazy Race, iar ultimele trei în cursa Shoot Out.
Johan Kristofferson și Molly Taylor de la Rosberg X Racing au câștigat etapa Desert X în Alula, Arabia Saudită, după ce au rezistat atacurilor aduse de celelalte două echipe care au ajuns în finală, Andretti United, locul doi și X44, susținut de Lewis Hamilton. Pentru echipa Andretti United au concurat Catie Munnings și Timmy Hansen, iar pentru X44 la volan s-au aflat Sebastien Loeb și Cristina Gutierrez.
A existat și o cantitate de nepre­­­­văzut, echipa Rosberg confruntându-se cu o penalizare de un minut pentru depășirea vitezei în zona de schimbare a pilotului.
Alte echipe au avut partea lor de probleme înainte de finală, inclusiv accidente pentru Abt Cupra și Veloce Racing în timpul calificărilor.
Următoarea cursă este Premiul Ocean X și urmează să aibă loc în Lac Rose din Senegal, pe 29 mai și 30 mai.

Foto: Extreme E

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt − 7 =