BMW i4: Autonomie mare. Și sportivitate

0
81

Prin noul BMW i4, descoperim o berlină foarte elegantă, disponibilă pentru moment în două versiuni, eDrive40 și M50. Competitiv ca specificații, noul sedan 100% electric al mărcii germane se mândrește cu capacitatea de a parcurge până la 590 km, în cea mai economică configurație.

Încadrat în segmentul D, ca și BMW Seria 3 și Seria 4 Gran Coupe, noul model (G26, cod intern) este, ca aspect, copia celui din urmă, cele două având, practic, aceeași caroserie. Principalele indicii care ne arată că avem de-a face cu un model electric sunt lipsa eșapamentului și grila fără orificii pentru reducerea rezistenței la înaintare. Și jantele sunt speciale, cu un coeficient aerodinamic scăzut. Surprinzător este faptul că versiunea de top, BMW i4 M50, are un aspect mai convențional și, mai presus de toate, mai sportiv, fapt care va încânta fanii mărcii. BMW i4 are 4.780 mm lungime, 1.850 mm lățime și 1.450 mm înălțime, cu ampatament de 2.860 mm, dimensiuni ușor mai mari, de ordinul milimetrilor, decât cele ale celor două modele amintite. În schimb, garda la sol este simțitor mai mică decât cea a Seriei 3, cu un minus de 53 mm. Portbagajul are 470 litri și ajunge până la 1.290 l, cu bancheta rabatată.
BMW i4 a fost lansat în două versiuni, una orientată mai mult spre eficiență și autonomie cât mai mare, cealaltă spre sportivitate. BMW i4 eDrive40 are un singur motor electric, de 250 kW (340 CP), amplasat pe puntea spate, care este astfel singura propulsoare. Setul de baterii are o capacitate netă de 80,7 kWh. În această configurație, coupeul cu patru uși german are o autonomie de până la 590 km în ciclul WLTP, valoare ce-l apropie de nivelul versiunii Long Range a modelului Tesla Model 3 (614 km). Cea de-a doua variantă, BMW i4 M50, are un stil mult mai adaptat la ceea ce se așteaptă clienții obișnuiți ai mărcii. Are toate tehnologiile echivalente cu cele ale unui BMW sport cu motor cu combustie internă, pentru a oferi o plăcere a condusului comparabilă. Sedanul i4 M50 este, de asemenea, echipat cu suspensie adaptivă specifică M, sistem de frânare M Sport și jante atractive din aliaj ușor de 20 inci diametru. În ceea ce privește puterea, BMW i4 M50 nu dezamăgește: 400 kW (544 CP) și cuplu de 795 Nm, livrat tuturor celor patru roți, pentru că are încă un motor electric, ce animă puntea față și asigură tracțiune integrală. Demarajul 0-100 km/h este absolvit în 3,9 secunde (5,7 secunde, pentru BMW i4 eDrive40), dar viteza maximă este limitată la 225 km/h. La acest capitol și eDrive40 este limitat la doar 190 km/h. Cine spune că performanțele sport sunt plătite cu autonomia greșește destul de tare în cazul lui M50, pentru că acesta are acumulatori identici cu ai versiunii eDrive40 și afișează o valoare maximă de 510 km autonomie.
Sistemul de încărcare integrat al lui BMW i4 acceptă o putere de până la 200 kW, la un terminal adecvat. La această putere, berlina este capabilă să recupereze până la 164 km în zece minute în versiunea eDrive40, și 140 km, pentru M50. Încărcarea de la 10% la 80% necesită 31 de minute. La o priză de 11 kW, încărcarea completă durează 8h30min.

La bord nu lipsește nimic, cu cele două ecrane: de 12,3 inci, pentru indicatoarele de bord și 14,9 inci tactil, pentru infotainment. Există și climatizare automată pe două zone, scaune și volan încălzite și nu mai puțin de 40 de sisteme de siguranță și de asistență pentru șofer.
BMW i4 încă nu este disponibil în România, dar poate fi rezervat. Prețul de bază nu a fost anunțat, dar așteptați-vă la aproximativ 60.000 euro.

Foto: BMW

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 × = douazeci unu