Zvonul se confirmă: BMW a anunțat că va retrage din fabricație motorul diesel cu patru turbocompresoare. Dar nu înainte de a lansa o serie specială, rezervată României (!), a SUV-urilor X5 și X7, numită Final Edition.
Se zvonea de acum câteva luni că zilele motorului BMW cu indicele intern B57 sunt numărate. Versiunea acestui propulsor diesel, supraalimentată cu patru turbine, va fi retrasă definitiv din catalog, în septembrie 2020, în Europa. Pentru a marca momentul și pentru a aduce un fel de omagiu acestui motor performant, BMW îi oferă o serie specială, Final Edition – Ediția finală, disponibilă pentru SUV-urile premium X5 și X7 M50d.
Vândută doar în România, această ediție limitată beneficiază în standard de o serie de caracteristici tehnice și estetice exclusive, cum ar fi emblema Final Edition, controlul gestual pentru centrul de infotainment, farurile Laser.
Motorul cu patru turbocompresoare i-a urmat, în 2015, lui N57S care era supraalimentat cu doar trei turbine. B57 are șase cilindri în linie, trei litri capacitate și produce 400 CP, cu un cuplu motor maxim de aproape 800 Nm. Nu este rău, pentru un 3.0 „simplu”, de aceea a și fost rezervat versiunilor de performanță M50d.
Foto: BMW